  • Data: 2012-01-14 21:10:18
    Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-01-14, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > Wybrałeś olej firmy GULF.
    > Używam go od początku swojej kariery motocyklisty.
    > Kosztuje 30-32 zł za litr.

    A coz to?

    > Oleje nr 2 i 4 to oleje ORLENU.
    > Oleje nr 3 i 5 to MOTUL 7100 i 5100.

    Na semi w ogole nie zwracalem uwagi :-)

    > Tylko, że ja dalej nie wiem, czy wysoka temperatura zapłonu - to dobrze,
    > czy źle. Czy wyższa lepkość w 100 st to dobrze, czy źle. No i ten popiół
    > siarczanowy i TBN - też oczywiście nie mam pojęcia, czym to się je i czy
    > te minimalne różnice mają jakiś wpływ na cokolwiek.

    Wyzsza lepkosc to lepiej, popiol nie jest zgodny z ZSRE, czym wyzszy TBN
    tym lepsze wlasciwosci neutralizujace i czyszczace. Ale ja nadal sie
    upieram przy bardzo waznym HTHS. Ale to wszystko co podales to pikus bo
    wazna tez jest utrata lepkosci podczas zwiekszania sie cykli pracy
    (zimno/gorace), co z tego ze nowy olej ma super lepkosc jak po 300
    cyklach lepkosc spada z 40 na SAE30 czy nizej...

    --
    Artur
    ZZR 1200