eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPostęp w bateriach.Re: Postp w bateriach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!news.mixmin.net!aioe.org!peer01.
    ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.p
    l!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
    .POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
    <5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
    <rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
    <5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg3vli$cfm$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f258a8b$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg44ai$faq$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f259e22$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg5eig$bmi$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f265ea5$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg5r64$iju$1$Cav@news.chmurka.net>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 2 Aug 2020 12:45:32 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.11.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <rg5r64$iju$1$Cav@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 162
    Message-ID: <5f26994b$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
    X-Trace: 1596365131 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 541 80.53.118.49:56726
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 7939
    X-Received-Body-CRC: 201905999
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682161
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-08-02 o 09:49, Cavallino pisze:
    > W dniu 02-08-2020 o 08:35, cef pisze:
    >> W dniu 2020-08-02 o 06:14, Cavallino pisze:
    >>> W dniu 01-08-2020 o 18:53, cef pisze:
    >>>
    >>>>> I dlatego pociągu nie doganiają, on im coraz bardziej ucieka.
    >>>>> Choć VW chciał robić więcej, ale po prostu nie potrafi.
    >>>>
    >>>> Po co gonić pociąg jadący ślepym torem?
    >>>
    >>> Spytaj ich czy to ślepy tor i po co go gonią.
    >>> Jak na razie wygląda, że ścianę na końcu ślepego toru widać już przed
    >>> smrodowozami...
    >>
    >> Nie ma takiej ściany.
    >> O strukturze rynku będą decydować najwięksi.
    >
    > Nie - będą kupujący.

    Właśnie tak. I oni wybierają portfelem.
    I nie wybiorą EV dopóki nie będzie konkurencyjny.

    >> O ile dobrze pamiętam to najwięcej samochodów sprzedaje Toyota -
    >> i technologicznie nie postawiła na kompletnie bezemisyjny samochód,
    >
    > Już właśnie zmieniła zdanie i wsiada do tego pociągu....
    > No ale Ty wiesz lepiej...

    Co takiego zrobili, że uważasz, że wsiadła?
    Kompletnie olali EV, stawiają na to co klienci będa kupować
    czyli hybrydę a z bezemisyjnym czekają.


    >>> Wyjechałbyś z zaścianka, to byś zobaczył, że cywilizacja już
    >>> zdecydowała, że to przyszłość, ale też coraz bardziej teraźniejszość.
    >>
    >> Wyjeżdżam i nic takiego nie widzę.
    >
    > Widać zabyt niedaleko wyjeżdżasz....

    To Ty raczej podniecasz się chwilowymi trendami.

    >> Zobacz co robią największe koncerny - te, które mają największe
    >> światowe procenty sprzedaży czyli Toyota i VW.
    >
    > Próbują nadrobić stracony czas, żeby nie zostać z ręką w nocniku.
    > Gdyby nie było potrzeby, nie rzucali by na szalę taki miliardowych kwot...

    W obliczu światowej recesji, która zaczęła się przed pandemią,
    trzeba jakoś uzupełniać sektory sprzedaży.
    Jest ekomoda, to opchnie się trochę w tym segmencie.
    Ale to nie jest trend, bo to nie jest towar, który w najbliższych
    kilkudziesięciu latach będzie decydował o całkowitej sprzedaży producentów.

    >> No i Toyota postawiła na hybrydy - bo tanie i dostępne dla wielu -
    >> a VW hybrydę zrobi w każdej chwili a na konkretny krok
    >> nikt się jeszcze nie zdecydował,
    >
    > Czy do Twojego zaścianka nie dochodzą ani gazety, ani nawet internet?
    > Bo akurat VW to największy obecnie producent elektryków w Niemczech.
    > A jego samochód elektryczny to auto roku 2019 i najlepie sprzedający się
    > samochód roku 2020.

    To chyba naturalne jest. Co w tym dziwnego, że największy
    producent motoryzacyjny jest liderem we własnym kraju.
    A kto niby ma zająć to miejsce?
    Izera?

    > więc nie pisz, że ktoś już coś zdecydował.
    >> Na razie jest światowy spadek sprzedaży samochodów
    >
    > I światowy wzrost sprzedaży elektryków.

    No jeśli jest światowa recesja i ogólnie sprzedaż spadła, to się szuka
    jakichś rynkowych nisz i luk, żeby sprzedać cokolwiek i utrzymać wskaźniki.
    Czyżby mimo tego, że deklarujesz, że masz dostęp do internetu i gazet
    nie rozumiesz podstawowych zasad działania rynku?

    >> Jak ustali się trend to właśnie Niemcy go pokażą.
    >
    > To nie jest takie proste jak Ci się wydaje.
    > I Morawieckiemu też.

    Nie pisałem, że to proste.
    A już tym bardziej nie mieszaj do tego pana M.

    > Produkcja elektryka to mocno co innego, niż produkcja smrodowozu.

    Koncerny sobie poradzą.

    > Więc próbują, produkują na magazyn, ale nie wychodzi - do sprzedaży
    > nadal się nie nadaje.
    >
    > Info z wczoraj:
    > https://elektrowoz.pl/auta/trwa-wgrywanie-aktualizac
    ji-oprogramowania-do-vw-id-3-dostawy-coraz-blizej/
    > Dodam tylko, że ci co umieją w elektryki, takie softy wgrywają przez
    > internety.....

    No i co niby z tego wynika?
    Przeczytałem tam w komentarzach, że to pewnie jakieś wersje bez OS
    Chciałeś pokazać, że elektronika odgrywa dużą rolę?
    Liderzy rynku przeskoczą to.


    >>>> Barwne porównanie, ale nie rozumiem co jest takiego niezwykłego w tym,
    >>>> że kilka procent transportu bliskiego zasięgu zostanie
    >>>> zelektryfikowane?
    >>>
    >>> Niezwykłe tylko dla Ciebie.
    >>> Dla kogoś, kto worka na łbie nie ma, to początek wymiany parku
    >>> samochodowego, którą negujesz....
    >>
    >> Spójrz szerzej
    >
    > To Ty musisz spojrzeć szerzej, a nie dać sobie wciskać skowytu koncernów
    > od smrodowozów, którym biznes i euro z niego wymykają się z rąk.

    O czym ty piszesz?
    Jaki skowyt? Przecież to ich rynek.
    Na świecie sprzedało się chyba 80mln samochodów.
    Jakiś tam procent to elektryki (choć nie wiem czy nie policzyli hybryd w
    tym)
    jeśli następuje zmiana, to i tak jej beneficjentem nadal będą te koncerny
    i podzielą tort między sobą. Producent typu Tesla to ma chyba mniej niz
    1% udziału.

    >> Wszyscy szukają dodatkowych źródeł dochodu i dlatego te elektryczne
    >> nowinki
    >> są upychane a nie dlatego, że to jest trend.
    >
    > Jasne, a Tesla rośnie jak na drożdżach bo produkuje diesle...

    Tesla tylko wypełniła ten minisegment .
    Bo Tesla nie produkuje innych aut i dlatego ma takie wzrosty w tym
    segmencie.


    >> I teraz napisz jak wyobrażasz sobie w ciągu 20 lat użytkownie samochodu
    >>   bezemisyjnego w Indiach czy w Argentynie? Będziesz go ładował modlitwą?
    >
    > Przecież nikt nie mówi, że elektryki zastąpią całkowicie smrodowozy.
    > Mowa tylko o ich zastąpieniu w miastach w krajach rozwiniętych - na tyle
    > na ile się da.

    I to tyle, to będą strefy tylko dla bezemisyjnych w centrach miast.
    Ewentualnie jakiś transport autonomiczny elektryczny - w ścisłym centrum
    czy strefach zabytkowych.


    > A zanim będziesz się podpierał Indiami czy inną Afryką, to zobacz jakiś
    > test porównawczy, aut które tam są sprzedawane z podobnym europejskim.
    > Już teraz różnica jest ok. 30 lat.
    > Więc do eletkryków dojdą za 2 pokolenia...

    To założenie.
    Ja przewiduję, że nie.
    Obecnie teoretycznie największym rynkiem EV są Chiny i Europa.
    O globalnej sprzedaży będzie decydować cena - ekowymagania będą jedynie
    jakimś tam drogowskazem długofalowym.
    Konkretne impulsy to mogą przyjść jak się okaże, że nie ma ropy -
    ale i tak o ogólnym poziomie zużycia ropy obecnie decydują Chiny -
    czyli z jednej strony lider rynku EV ale i spaliniaków też.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: