eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Postęp w bateriach.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 266

  • 1. Data: 2020-07-30 17:28:34
    Temat: Postęp w bateriach.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dedykuję malkontentom narzekającym a to na brak kobaltu a to na mały
    zasięg elektryków:
    https://energetyka24.com/panasonic-planuje-zwiekszen
    ie-wydajnosci-baterii-tesli-o-20
    Skoro prezes poważnej wschodniej firmy coś mówi, to jest prawie pewne.
    Znaczy to też że w zakresie baterii daleko jeszcze do osiągnięcia
    maksymalnie możliwych parametrów a możliwości jest tyle że daje się
    przewidzieć szybkość postępu technologicznego. Inaczej prezes mógłby
    stracić twarz :)
    Obecnie w bateriach sytuacja przypomina nieco prawo Moore'a w środkowym
    etapie rozwoju. Panie i panowie, śledźcie trendy chcąc coś wiedzieć :)
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 2. Data: 2020-07-30 17:51:40
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: K <n...@e...com>

    On 30/07/2020 16:28, Jacek Maciejewski wrote:
    > Dedykuję malkontentom narzekającym a to na brak kobaltu a to na mały
    > zasięg elektryków:
    > https://energetyka24.com/panasonic-planuje-zwiekszen
    ie-wydajnosci-baterii-tesli-o-20
    > Skoro prezes poważnej wschodniej firmy coś mówi, to jest prawie pewne.
    > Znaczy to też że w zakresie baterii daleko jeszcze do osiągnięcia
    > maksymalnie możliwych parametrów a możliwości jest tyle że daje się
    > przewidzieć szybkość postępu technologicznego. Inaczej prezes mógłby
    > stracić twarz :)
    > Obecnie w bateriach sytuacja przypomina nieco prawo Moore'a w środkowym
    > etapie rozwoju. Panie i panowie, śledźcie trendy chcąc coś wiedzieć :)
    >

    Jeszcze czas ladowania do 100% niech skroci do 30min. i elektryk o
    zasiegu 500km (latem) bedzie mial sens juz dzis.


  • 3. Data: 2020-07-30 18:23:46
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.07.2020 o 17:28, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dedykuję malkontentom narzekającym a to na brak kobaltu a to na mały
    > zasięg elektryków:

    Wadą elektryków nie jest zasięg sam w sobie (ci od LPG podobny a nawet
    mniejszy znoszą) a to że nie zatankujesz w czasie pojedynczych minut.

    --
    Shrek


  • 4. Data: 2020-07-30 19:08:03
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-30 o 17:28, Jacek Maciejewski pisze:

    > Dedykuję malkontentom narzekającym a to na brak kobaltu a to na mały
    > zasięg elektryków:
    > https://energetyka24.com/panasonic-planuje-zwiekszen
    ie-wydajnosci-baterii-tesli-o-20
    > Skoro prezes poważnej wschodniej firmy coś mówi, to jest prawie pewne.

    To chyba że ratuje sytuację wobec spadku wartości akcji z powodu zastoju.
    Wtedy jak prezes coś mówi oznacza to tylko że kanfabuluje.

    > Znaczy to też że w zakresie baterii daleko jeszcze do osiągnięcia
    > maksymalnie możliwych parametrów a możliwości jest tyle że daje się
    > przewidzieć szybkość postępu technologicznego. Inaczej prezes mógłby
    > stracić twarz :)

    Nie wiadomo jakie są te maksymalne parametry baterii.
    Wiadomo natomiast że jest postęp w prędkości ładowania kosztem krótszej
    żywotności baterii.
    I że praktycznie nie ma postępu jeśli idzie o ceny czy objętość
    akumulatorów.

    > Obecnie w bateriach sytuacja przypomina nieco prawo Moore'a w środkowym
    > etapie rozwoju. Panie i panowie, śledźcie trendy chcąc coś wiedzieć :)

    Ja bym jednak doradzał śledzenie faktów a nie trendów, zapowiedzi
    i innych bajek.


    Pozdrawiam


  • 5. Data: 2020-07-31 08:00:12
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-07-2020 o 17:51, K pisze:

    > Jeszcze czas ladowania do 100% niech skroci do 30min.

    Do 100% niezależnie od wielkości baterii? ;-)
    To tak nie działa.

    Audi e-tron potrafi się ładować w tempie prawie 500 km/h, więc raczej
    już więcej nie potrzeba.
    Dziwaków jadących więcej jednym ciągiem na drogach nie potrzeba....


  • 6. Data: 2020-07-31 09:25:40
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 30.07.2020 o 17:28, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dedykuję malkontent
    "Postęp" jest ale 20% to naprawdę szału nie ma.
    Przypomnę tylko, że silnik spalinowy z roku 1930 wyciągał w porywach 10
    KM z litra, a teraz 10x więcej (nie wspominam tu oczywiście o silnikach
    wyczynowych, bo te mają dużo więcej).
    Gdyby postęp w akumulatorach był w podobnej skali, to mielibyśmy się
    czym rajcować.
    Jacek


  • 7. Data: 2020-07-31 10:10:42
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 31 Jul 2020 09:25:40 +0200, Jacek napisał(a):

    >> Dedykuję malkontent
    > "Postęp" jest ale 20% to naprawdę szału nie ma.
    > Przypomnę tylko, że silnik spalinowy z roku 1930 wyciągał w porywach 10
    > KM z litra,

    20% na 5 lat? Jakby ten twój spaliniak ewoluował w tym tempie to dziś
    litrowy silnik napędzałby czołg i jeszcze przy tym wytwarzał paliwo :)
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 8. Data: 2020-07-31 10:45:56
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, July 31, 2020 at 8:00:14 AM UTC+2, Cavallino wrote:

    > Audi e-tron potrafi się ładować w tempie prawie 500 km/h, więc raczej
    > już więcej nie potrzeba.
    > Dziwaków jadących więcej jednym ciągiem na drogach nie potrzeba....

    Taki samochod o realnym zasiegu 500km i czasie ladowanaia ponizej godziny by mi w
    sumie wystarczyl, ale to to najzwyklejsza marketingowa sciema ;)

    wg https://ev-database.org/car/1253/Audi-e-tron-55-quat
    tro

    500km zasiegu, ale po miescie (znaczy wolna jazda) i przy odpowiedniej pogodzie
    na autostradzie to juz z 300km tylko, wiec dalsza jazda czyms takim dalej nie ma
    najmniejszego sensu... zwlaszcza, ze nie ma gwarancji, ze trzeba bedzie poczekac w
    kolejce do ladowarki... 3 ladowania na tysiac km, hm.. to juz moze sie oplacac jazda
    ~70km/h i dwa ladowania ;) Jak dla mnie elektryki to dalej pojazdy na miasto, czyli
    jako drugi samochod...

    No i cena tez mocno zaporowa, uzywek brak...


  • 9. Data: 2020-07-31 11:37:14
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 31 Jul 2020 01:45:56 -0700 (PDT), WS napisał(a):

    > Taki samochod o realnym zasiegu 500km i czasie ladowanaia ponizej godziny by mi w
    sumie wystarczyl, ale to to najzwyklejsza marketingowa sciema ;)
    >
    > wg https://ev-database.org/car/1253/Audi-e-tron-55-quat
    tro
    >
    > 500km zasiegu, ale po miescie (znaczy wolna jazda) i przy odpowiedniej pogodzie
    > na autostradzie to juz z 300km tylko, wiec dalsza jazda czyms takim dalej nie ma
    najmniejszego sensu... zwlaszcza, ze nie ma gwarancji, ze trzeba bedzie poczekac w
    kolejce do ladowarki... 3 ladowania na tysiac km, hm.. to juz moze sie oplacac jazda
    ~70km/h i dwa ladowania ;) Jak dla mnie elektryki to dalej pojazdy na miasto, czyli
    jako drugi samochod...

    Zabawni jesteście z tym opieraniem przyszłości motoryzacji o dzisiejszy
    model samochodu prywatnego. Labiedzicie nad zasięgiem kiedy w
    przyszłości międzymiastowe odległości będziecie jeździć szybką koleją a
    końcówki z i do dworca załatwicie wynajętą autonomiczną furą w 10
    wariantach na każde wymaganie i każdą odległość. Nikt oprócz bogatych
    maniaków nie będzie się bawił w posiadanie bo do ręcznie kierowanego
    samochodu będzie też trzeba mieć prywatny tor. Na ulicę nie wyjedziesz
    :)
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 10. Data: 2020-07-31 11:41:14
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 31.07.2020 o 10:10, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dnia Fri, 31 Jul 2020 09:25:40 +0200, Jacek napisał(a):
    >
    >>> Dedykuję malkontent
    >> "Postęp" jest ale 20% to naprawdę szału nie ma.
    >> Przypomnę tylko, że silnik spalinowy z roku 1930 wyciągał w porywach 10
    >> KM z litra,
    >
    > 20% na 5 lat? Jakby ten twój spaliniak ewoluował w tym tempie to dziś
    > litrowy silnik napędzałby czołg i jeszcze przy tym wytwarzał paliwo :)
    Nadal twierdzę, że w technice magazynowania energii postęp jest, ale
    powolny. Akumulator samochodowy z 1930 miał niewiele mniejszą pojemność
    od współczesnego. Akumulatorki Ni-Cd, jakie miałem z roku 1980 (sanyo)
    miały 800 mAh i ostatni z nich wyrzuciłem koło roku 2010. Współczesne,
    tej samej wielkości mają pojemność max 2400 mAh i założę się o
    cokolwiek, że żaden nie wytrzyma 30 lat.
    Jacek

strony : [ 1 ] . 2 ... 10 ... 20 ... 27


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: