    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Date: Fri, 2 Dec 2022 11:41:58 +0100

    Dnia Fri, 2 Dec 2022 09:22:55 +0100, J.F napisał(a):

    > [...]
    >
    > To po 1990?

    Nieco przed.
    To był czas, gdy równocześnie ze zwykłym poborem jako szeregowi, obywatele
    byli powoływani także do Obrony Cywilnej.

    > Bo wczesniej to sie tak sobie patrzono na daty waznosci,
    > ostatnio dopiero jakiegos hopla dostali wszyscy ...

    W JW były przekształcenia, związane z równoległą służbą wojskową i OC,
    moĹźe
    dlatego.

    > Choc jak gaznik ma jakies gumki, a one sparcieją ... trzeba naprawic i
    > wymienic.

    > A po co wojsku buty niemundurowe?
    > Do roboty czarne, do munduru brązowe?

    Dlaczego niemundurowe?
    Niektóre służby miały czarne - np. lotnictwo. Jakościowo dużo lepsze.

    we-opinacze-czarne/

    > Te opinacze sie do czegos przydają?

    Do śniegu :)

    > Przez ostatnie dekady roznie tez bywalo z jakoscia wojskowych butow.
    > Wszak wiadomo - wygrywa najtanszy w przetargu.
    >
    > https://sklep.amw.com.pl/pl/p/Trzewiki-z-gwozdziami-
    ochronnymi/394
    > Tylko te gwozdzie w podeszwach, a i same podeszwy chyba skĂłrzane.
    >
    > Ile to moze miec lat - 60, 70 ?

    Moje buty - i służbowe i kupione - miały czarną podeszwę. wyglądającą jak
    gumowa. Ale nie ślizgały się na śniegu tak, jak gumowe. Gwoździ nie było.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam