  • 1. Data: 2022-11-28 17:35:58
    Temat: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Tak przykladowo

    Jest sobie akumulator motocyklowy 8Ah i powerbank 20 000 mA.
    8*12 = 96 Wh a 20*5,3 = 106 Wh

    Akumulator kosztuje 160 zl
    a powerbank 110 zl

    Powerbank jest 6 razy lzejszy od akumulatota.

    Gdzie ťu sens? Jaka jest przewaga tradycyjnego akumulatora
    olowiowego nad pauerbankiem? ;)

    Chce pomoc znajomym na Ukrainie, powiedzieli ze teraz najbardziej
    by im sie przydaly ze 3 akumulatory samochodowe.

    Chodzi o to ze jak wlaczaja swiatlo na jakies 3 godz dziennie zeby
    zmagazynowac energie, i korzystac z laptopa innych obiornikow
    energii kiedy blackout
    --
    How...

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 2. Data: 2022-11-28 17:57:30
    Temat: Re:Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Tylko jeszcze pytania jak podlaczyc zasilanie laptopa.

    Inwertera 12V->220V a od niego zasilacz sieciowy, to chyba glupie
    rozwiazanie?
    Raz, ze inwerter jest drogi, dwa ze straty energii na
    transformacjach.

    Jezeli zasilanie laptopa jest na 12V, znaczy to co dostarcza
    zasilacz, wowczas mozna bezposrednio podac kabelki z akumulatora
    zamiast wtyku zasilacza do laptopa? Czy trzeba jakos
    zabezpieczyc, np przed przepieciami itp?

    I jeszcze pytanie jak podac z powerbank, jak z 5,3V zrobic 12V?
    Jezeli by 2 powerbanki szeregowo to mamy tylko 10,6V

    Yerine Ictimai:

    --
    How...

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 3. Data: 2022-11-28 19:31:33
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Dzień dobry

    Yerine Ictimai napisał(a) :
    > Tak przykladowo
    >
    > Jest sobie akumulator motocyklowy 8Ah i powerbank 20 000 mA.
    > 8*12 = 96 Wh a 20*5,3 = 106 Wh

    Bzdury.
    20Ah * 3,6V * 0,85 = 61Wh
    0,85 to przybliżona sprawność przetworzenia 3,6V na 5V. Nie 5,3!
    Znajomi byliby Ci wdzięczni za Twoje "porady".
    Jeżeli potem te 5V z PB muszą przekonwertować na 12V, to pomnóż
    znowu przez 0,85 i masz już tylko 52Wh. Versus 96Wh, o ile
    motocyklowy ma 12V, a nie 6.

    > Chce pomoc znajomym na Ukrainie, powiedzieli ze teraz najbardziej
    > by im sie przydaly ze 3 akumulatory samochodowe.
    >
    > Chodzi o to ze jak wlaczaja swiatlo

    Światło? Chodzi o włączenie zasilania 230V?

    > na jakies 3 godz dziennie zeby
    > zmagazynowac energie, i korzystac z laptopa innych obiornikow
    > energii kiedy blackout

    Zależy jakiego napięcia potrzebują do docelowych urządzeń. Laptop
    może potrzebować 12V.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 4. Data: 2022-11-28 20:11:43
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 28/11/2022 18:31, Zbynek Ltd. wrote:
    > Dzień dobry

    > Bzdury.
    > 20Ah * 3,6V * 0,85 = 61Wh

    te 20Ah też raczej wątpliwe. Stawiał bym na 10-15Ah
    c.

  • 5. Data: 2022-11-28 20:48:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 28 listopada 2022 o 17:36:00 UTC+1 Yerine Ictimai napisał(a):
> [...]
    >
    > Chodzi o to ze jak wlaczaja swiatlo na jakies 3 godz dziennie zeby
    > zmagazynowac energie, i korzystac z laptopa innych obiornikow

    Jeśli już to minimum taki akumulator
    https://tooles.pl/akumulator-lifepo4-24ah-20a-12v-bm
    s-volt-polska-6akli02412-aku62?gclid=Cj0KCQiA1ZGcBhC
    oARIsAGQ0kkqgXhrdVQV-BHGOfxWGueMSymI_D0n4F9u8XYI-wsu
    Rm6DSAtYL0oYaAqkkEALw_wcB
    I przetwornica 100-150W. Na skromne światło, laptopa, ładowanie telefonu wystarczy.
    Jedyne teraz ograniczenie to żeby nie ładować w ujemnych temperaturach. Do ładowania
    telefonu można użyć typowej przewodnicy 12V-5V z samochodu. Do laptopa żeby dwa razy
    nie przetwarzać prądu przetwornica regulowana o odpowiedniej mocy z allegro żeby od
    razu z 12 robić ile potrzeba. Można i akumulator samochodowy ale one mają niska
    żywotność. Chyba że pozyskany z rozstrzelanego samochodu.

  • 6. Data: 2022-11-28 21:37:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tm2o1e$20m8p$1@dont-email.me>
    user Yerine Ictimai pisze tak:

    > Gdzie ťu sens? Jaka jest przewaga tradycyjnego akumulatora
    > olowiowego nad pauerbankiem? ;)

    Nieograniczony prąd ładowania? Ogromny prąd rozładowania dostępny?
    Samochód można opalić i traktor? Zrzucić sasiadowi na łeb z balkonu?

    > Chce pomoc znajomym na Ukrainie, powiedzieli ze teraz najbardziej
    > by im sie przydaly ze 3 akumulatory samochodowe.

    To im wyślij to co chcą i nie kombinuj.

    > Chodzi o to ze jak wlaczaja swiatlo na jakies 3 godz dziennie zeby
    > zmagazynowac energie, i korzystac z laptopa innych obiornikow
    > energii kiedy blackout

    Powerbank to delikatne gówienko dające 5v 9v albo 20v a nowy akumulator
    66Ah (waży niestety 17kg) za 300zł. Wszystko zależy do czego im to.
    Jeśli mają urzadzenia, telewizor czy monitor wprost na 12v to nie ma
    nawet co rozważać.

    > Jezeli zasilanie laptopa jest na 12V, znaczy to co dostarcza
    > zasilacz, wowczas mozna bezposrednio podac kabelki z akumulatora
    > zamiast wtyku zasilacza do laptopa?

    Tak można, ale laptopy sa zwykle na 19v

    > Czy trzeba jak os zabezpieczyc, np przed przepieciami itp?

    nie

    Przede wszystkim trzeba zabezpieczyć to zamieszanie przed pożarem
    czyli bezpiecznik dać zaraz za klemą akumulatora.

    https://www.ebay.co.uk/itm/164808546032

    Wszystko zależy co tam mają czym ładują.
    Za mało danych.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 7. Data: 2022-11-28 22:23:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-11-28 o 17:57, Yerine Ictimai pisze:
    > Tylko jeszcze pytania jak podlaczyc zasilanie laptopa.

    Jeszcze w lipcu przewidując problemy z zasilaniem w zimie kupiłem sobie
    coś w stylu:

    https://allegrolokalnie.pl/oferta/zasilacz-whitenerg
    y-ddo-laptopow-samochodowy

    i:
    https://allegro.pl/oferta/ladowarka-akumulatorow-zel
    owych-12v-automat-11241061995

    Mam z 10 akumulatorów 7Ah. Większość ma pewnie z połowę pojemności (w
    UPS już nie wyrabiały), kilka jest nowych.
    P.G.

  • 8. Data: 2022-11-28 23:40:36
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>:
    > Bzdury.
    > 20Ah * 3,6V * 0,85 = 61Wh
    > 0,85 to przybliżona sprawność przetworzenia 3,6V na 5V. Nie 5,3!

    A skad sie wzielo 3,6? Tyle ma powerbank?

    > Światło? Chodzi o włączenie zasilania 230V?

    Raczej juz sie zaopatrzyli w zrodla oswietlenia na diodach LED o
    malych napieciach.

    A to co najbardziej przydaloby sie z 220V to czajnik elektryczny,
    tam w nowym budownictwie zrezygnowano z gazu bo maja tania
    elektrycznosc z aletrowni atom., ale teraz jest duzy problem.

    Na ile razy zagotowania wody wystarczyloby 8Ah akumulatora
    motocyklowego? ;)

    > Zależy jakiego napięcia potrzebują do docelowych urządzeń. Laptop
    > może potrzebować 12V.

    Kurcze, wlasnie sprawdzilem, zasilacz podaje do laptopa jednak 20V
    --
    How...

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 9. Data: 2022-11-28 23:45:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.11.2022 o 23:40, Yerine Ictimai pisze:

    > Na ile razy zagotowania wody wystarczyloby 8Ah akumulatora
    > motocyklowego? ;)

    Gotowanie wody z akumulatora jest tak mądre, że lepiej wypić elektrolit
    i przestać zabierać mądrzejszym ludziom powietrze :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2022-11-28 23:46:21
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com>:
> [...]
    s-volt-polska-6akli02412-aku62?gclid=Cj0KCQiA1ZGcBhC
    oARIsAGQ0kkqgXhrdVQV-BHGOfxWGueMSymI_D0n4F9u8XYI-wsu

    Ile wazy taki akumulator litowo zelazowy?
    --
    How...

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/