-
Data: 2018-07-04 17:08:39
Temat: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-07-04 o 15:35, s...@g...com pisze:
> Dlatego jest to paradoks. Z jednej strony trzeba jechac tak aby
> wjezdzac na obszar oswietlony a z drugiej przy 90km/h w nocy na
> autostradzie jedzie sie praktycznie w ciemno poza przypadkiem gdy
> ktos przed chwila jechal i widac bylo ze przejechal spokojnie.
Wiesz, wszystko zależy od auta i zastosowanych w nim rozwiązań.
Najgorsze są światła "tradycyjne" w niskim samochodzie. Wyższe auta z
wyżej umocowanymi reflektorami mają znacząco lepszy zasięg (pisałem o
tym). Na dobrych xenonach (takowe mam) jest znacząco lepiej. Same się
poziomują, światło jest białe i zasięg jest dużo większy. Znaki drogowe,
pasy świecą z oddali. Ale najlepiej jest na matrycowych "inteligentnych"
LED, które de facto są światłami długimi włączonymi non-stop a
jednocześnie nie oślepiają. Niestety póki co za takowe trzeba nieźle
zapłacić póki co. Pewnie za rok czy dwa staną się standardem.
> Tak czy siak paradoks i chyba nawet opony czy jazda caly czas na
> swiatlach drogowych wiele nie pomoze.
Dlaczego nie pomoże? Na długich mam dzień przed maską. Tego nie widać na
nagraniach bo kamera badziewna ale wydaje mi się, że ich zasięg jest
taki, że z 200km/h bez problemu dałoby się zahamować po zobaczeniu
przeszkody.
> Choc bylby to ciekawy
> eksperyment gdyby wszyscy ciagle jezdzili na dlugich.
Rozwiązanie już istnieje: powyżej.
>> Jasne, ale patrz powyższe. Osobiście wolałby ze względu na siebie
>> samego aby kolega z kwiczącymi oponami jeździł na moich zamiast
>> wpaść w poślizg przy 30km/h i skasować moje auto.
>>
>
> Przesadzasz. Rozumiem co masz na mysli ale przesadzasz.
Tak, trochę podbarwiam. Jednakże te kwiczące na byle zakręcie opony to
cytat. Zresztą sam na takich jeździłem w poprzednim aucie gdy sytuacja
ekonomiczna była fatalna. Na każdym rondzie wynosiło samochód gdy nieco
agresywniej wjechałem. W letnich oponach potrafi być przepaść jakościowa
między modelami w przyczepności na suchym asfalcie. W zimowych już nie
ma aż takich różnic i generalnie są znacznie mniej przyczepne na suchym
(też kiedyś o tym pisałem).
> Rownie dobrze
> mozna by wprowadzic zamordyzm i opon ktore obiektywnie testowane sa
> gorsze niz jakis standard nie dopuszczac do ruchu. Ale chyba jakis
> standard jest? Czy jednak moge zrobic opone z byleczego i sprzedawac
> mimo ze slizga sie jak teflon?
Sęk w tym, że standardu póki co nie ma. Są klasy przyczepności w różnych
warunkach ale diabeł tkwi w szczegółach. Stan obecny przewiduje, że
klasę określa sam producent w swoich testach. Gdzieś wyczytałem, że UE
pracuje nad standaryzacją. Powstanie zapewne instytucja generalnego
badacza opon, który sam będzie nadawał klasy poszczególnym produktom. No
i fajnie. Jeden z nielicznych sensownych kroków urzędniczych UE.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 04.07.18 17:26 s...@g...com
- 04.07.18 17:32 s...@g...com
- 04.07.18 17:32 Tomasz Gorbaczuk
- 04.07.18 17:34 Tomasz Gorbaczuk
- 04.07.18 17:38 Zenek Kapelinder
- 04.07.18 17:40 Tomasz Gorbaczuk
- 04.07.18 17:44 Tomasz Gorbaczuk
- 04.07.18 17:58 Marek S
- 04.07.18 18:09 Marek S
- 04.07.18 18:14 Marek S
- 04.07.18 18:23 Cavallino
- 04.07.18 18:25 Marek S
- 04.07.18 19:07 Shrek
- 04.07.18 19:10 J.F.
- 04.07.18 19:14 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML