  • Data: 2021-01-21 14:49:23
    Temat: Re: Pozamiatane!
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.01.2021 o 10:36, Cavallino pisze:

    > Nie - to ocena faktów.
    > I zobaczysz jak bardzo będziesz się za kilka/kilkanaście lat wstydził,
    > że w 2021 byłeś aż takim niedowiarkiem, bez wiary w postęp.

    OK, za kilka/kilkanaście lat odkopię tego posta i zweryfikujemy z
    rzeczywistością :) Mam nadzieję że do tej pory nie zaorają wszystkich
    serwerów news.

    > Niestety, przed spaliniakami już nie ma przyszłości, więc nie ma co się
    > buntować przeciwko zmianie napędu, zwłaszcza że ona już teraz nie gryzie.

    Zgadza się, ale wg mnie koniec spaliniaków to raczej dalsza przyszłość
    niż bliższa :)
    Jakoś w technologii przesyłania prądu nie było i nie zanosi się na jakąś
    rewolucję od x-lat
    W wytwarzaniu energii praktycznie też. Przybyło ot co trochę wiatraków i
    paneli PV ale to niestabilne lub za mało wydajne źródła. Od atomu w
    Europie nastąpił jakiś odwrót, jakby mieli w zanadrzu zimną fuzję.
    Ale sieci energetyczne nie są z gumy a koszt ich rozbudowy to
    niewyobrażalne pieniądze, nie mówiąc o kosztach środowiskowo/krajobrazowych.
    Coś tam dłubią przy jakichś minireaktorach które pozwoliłyby na
    rozproszenie źródeł wytwarzania energii ale to jeszcze jest w fazie
    eksperymentu.

    > Nie jest może jeszcze dla każdego (i może nigdy nie będzie, bo dla
    > transportu ciężkiego będzie pewnie musiało być inne rozwiązanie niż
    > baterie), ale spora część ludzi myślących o nowym aucie, może już teraz
    > bez większego bólu się przesiadać na ev.

    Czy ja wiem czy spora? Aktualnie odpadają praktycznie mieszkańcy bloków,
    lub ci których stać tylko na jedno auto a czasem chcą pojechać dalej niż
    w koło komina.