  • 1. Data: 2021-01-20 10:48:59
    Temat: Pozamiatane!
    Od: K <n...@e...com>

    Wstrzymywalem sie z linkowaniem tego:
    https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-9159
    913/Electric-car-battery-charge-10-minutes-250-miles
    -combats-range-anxiety.html
    bo 10 minut to dzis oferuje kazdy startup na rogu kazdej ulicy ale jest
    przelom i to nie byle jaki:
    https://news.sky.com/story/new-electric-car-battery-
    can-be-fully-charged-in-five-minutes-12192253

    to jest nokaut!!!!111

  • 2. Data: 2021-01-20 12:22:07
    Temat: Re: Pozamiatane!
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    K pisze:
> [...]
    > przelom i to nie byle jaki:
    > https://news.sky.com/story/new-electric-car-battery-
    can-be-fully-charged-in-five-minutes-12192253

    będzie jak pojawią się takie w samochodach i stacje ładowania będą w
    stanie tyle energii przesłać w takim czasie

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.

  • 3. Data: 2021-01-20 13:08:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.01.2021 o 12:22, cyklista pisze:
    913/Electric-car-battery-charge-10-minutes-250-miles
    -combats-range-anxiety.html

    can-be-fully-charged-in-five-minutes-12192253

    policzyłeś prąd?

    > będzie jak pojawią się takie w samochodach i stacje ładowania będą w
    > stanie tyle energii przesłać w takim czasie

    jak....

    ToMasz

  • 4. Data: 2021-01-20 13:10:32
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-01-20 o 13:08, ToMasz pisze:

    913/Electric-car-battery-charge-10-minutes-250-miles
    -combats-range-anxiety.html

    can-be-fully-charged-in-five-minutes-12192253

    > policzyłeś prąd?

    > jak....

    Magicznie, czyli tak samo jak przejazd elektrykiem 500km przy
    minus dwudziestu bez ładowania.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2021-01-20 14:54:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    913/Electric-car-battery-charge-10-minutes-250-miles
    -combats-range-anxiety.html
    can-be-fully-charged-in-five-minutes-12192253
    > policzyłeś prąd?
    > jak....

    Na pewno nie bezprzewodowo. I już zapewne podłączenie ręcznie też nie
    będzie wchodzić w grę. Myślę, że odrębne gniazdo i łączenie przez
    robota. Bateria 900V i ładowanie 1 kA...
    A ja się biedzę z 450 V i 91 A z jednego transformatora.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2021-01-20 15:23:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >jest przelom i to nie byle jaki:
    >https://news.sky.com/story/new-electric-car-battery
    -can-be-fully-charged-in-five-minutes-12192253

    Poczekamy, zobaczymy - dla tak radosnych wynalazkow bywa dlugi okres
    wdrozenia ... czasem nigdy.

    Ale jak sie sprawdzi ... no, bedzie mozna elektrykiem pojechac w trase
    :-)

    J.

  • 7. Data: 2021-01-20 15:23:56
    Od: Peter <p...@o...pl>

    W dniu 2021-01-20 o 10:48, K pisze:
> [...]
    > przelom i to nie byle jaki:
    > https://news.sky.com/story/new-electric-car-battery-
    can-be-fully-charged-in-five-minutes-12192253

    kolejne przełomy o których czytam od 10 lat

  • 8. Data: 2021-01-20 15:31:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-01-2021 o 15:23, Peter pisze:
    913/Electric-car-battery-charge-10-minutes-250-miles
    -combats-range-anxiety.html

    can-be-fully-charged-in-five-minutes-12192253

    > kolejne przełomy o których czytam od 10 lat

    No i jak porównasz pojemności baterii, oraz zasięgi, moce i prędkość
    ładowania, tych sprzed 10 lat, z obecnymi, to już kilka z nich zostało
    dawno wdrożonych.
    Tak na oko postęp jest kilkunastokrotny.

    Na pewno nie są ostatnie.

    Więc który z obecnych dożyje etapu wdrożenia, to pożyjemy zobaczymy, ale
    to że jakieś będą, jest więcej niż pewne.

  • 9. Data: 2021-01-20 15:53:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >ładowania, tych sprzed 10 lat, z obecnymi, to już kilka z nich
    >zostało dawno wdrożonych.
    >Tak na oko postęp jest kilkunastokrotny.

    No nie wiem - Tesla jezdzila kiedys na ogniwach 18650, i tu postep
    jest niewielki.
    Pozniejsze przejscie na wieksze rozmiary duzo nie dodalo.

    Pierwszy Roadster mial 53kWh wedle wiki, a teraz mamy 54-100kWh.
    I to nie bardzo wiadomo, czy lepsze baterie, czy wiecej miejsca
    wykombinowali.

    Po prostu - Tesla byla pierwsza, czy moze druga, ktora stwierdzila
    "naród to kupi" i zainwestowala w samochod "bezkompromisowy",
    wliczajac m.in. koszt baterii.

    J.

  • 10. Data: 2021-01-20 15:54:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello ToMasz,

    913/Electric-car-battery-charge-10-minutes-250-miles
    -combats-range-anxiety.html
    can-be-fully-charged-in-five-minutes-12192253

    >Na pewno nie bezprzewodowo.

    hm, przy takich pradach ... piorunem :-)

    J.