    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Thu, 13 Dec 2012 05:29:59 -0800 (PST)
    Subject: Re: Prawdy i mity lustrzanek
    From: Tomasz Worek <t...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 13:31:19 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > 1. Wizjer optyczny kontra elektroniczny.

    Moim zdaniem są co najmniej dwie przewagi wizjera optycznego:
    1. Zero "lagów" i smużenia, co ma znaczenie podczas fotografii sportu (lub bardziej
    ogólnie: wszelkich dynamicznych scen - np. podczas pokazów lotniczych).
    2. Zakres dynamiczny wizjera lektronicznego jest na tyle mały, że w niektórych
    przypadkach widzimy np. białe niebo. Mnie jakoś podoba sie bardziej wizjer optyczny
    bo wydaje mi się, że wszystko wygląda w nim bardziej "naturanie" (ciężko to
    wytłumaczyć).

    Można do tego doliczyć (choć to jest chyba związane z obecnością lustra) jest AF
    oparty na detekcji fazy (w przypadku śledzenia poruszających się obiektów jest nadal
    szybszy niż AF oparty na delekcji kontrastu).

    > 2. Pojawiły się bezlusterkowce (choć tak naprawdę od dawna są).
    >
    > Tu mnie zastanowiła jedna rzecz. Mówi się, że są/będą one konkurencją do
    >
    > lustrzanek. Powiedzcie mi - co się nagle zmieniło, że krążą takie tezy?

    Mnie, jako osobę targającą sprzęt na wędrówki po górach, kusi szczególnie fakt, że
    bezlusterkowce dają _prawie_ to samo co lustro, a do tego ważą mniej i mniej miejsca
    zajmują. Szczególnie podoba mi się:
    - matryca większa niż w kompaktach umożliwiająca zabawę z głębią ostrości
    - możliwość podpięcia ultra szerokiego kąta (np. ekwiwalent 15mm)
    - możliwość podpięcia szkła portretowego

    Pozdrawiam, Tomasz