  • Data: 2023-10-26 18:42:20
    Temat: Re: Print serwer problemy
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26/10/2023 17:50, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Można na chwilę skasować hasło?

    Porządne urządzenie wifi odmówiłoby podpięcia pod otwartą sieć.

    > (jedynie wybrać strzałkami nazwę sieci, zaś hasło ustawić
    > z PeCeta -- po zainstalowaniu drukarki w systemie)

    Mam w domu 4 routery bezprzewodowe obecnie, do których podpiętych jest
    kilkadziesiat urządzeń (głównie smarthome). Wyłaczenie "na chwilę"
    niewątpliwie jest operacją logistyczną podobną do katastrofy.

    I to z powodu idiotycznej drukarki?

    > Z maskami tak chyba bywa w domowych urządzeniach. ;)
    > Inna sprawa, że w domu chyba można pozwolić sobie na zero.

    Używam dwóch zewnętrznych sieci VPN z 192.168.x.y i 10.x.y.z i nie mam
    wpływu na ich adresację i maski.

    Aby nie konfliktować z urządzeniami w środku intranetu, pozostała
    trzecia prywatna klasa adresowa, niestety bez "ładnej" maski.

    Do tej pory drukarka wifi, pompa ciepła, telewizor, dwa czujniki
    temperatury i jakieś jeszcze duperele wybijały sobie o nią zęby.

    Wszystko embedded, pisane przez dyletantów.

    > Nie miałem kiełbI we łbie -- więc nie inwestowałem w okablowanie...
    > W mieszkaniu mam wpodłogowe orurkowanie -- ani myślę o wciągnięciu
    > tam skrętki...

    Bo myślenie wykonuje się *przed*.

    > Moja drukarka z WiFi podpięta do Tendy okupuje na stałe adres
    > 6.6.6.6

    Masz drukarkę wystawioną w internecie? Mieszkasz w Arizonie?

    > Inna Tenda ma adres 192.6.4.1

    Ta też jest w internecie? W Palo Alto?