-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem techniczno-społeczny
Date: Thu, 31 Oct 2013 18:51:02 +0100
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 59
Message-ID: <l4u5a9$h70$1@dont-email.me>
References: <52715e40$0$2182$65785112@news.neostrada.pl>
<l4rnh3$cv9$1@speranza.aioe.org>
<f...@g...com>
<52716a15$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<l4rva4$cct$1@dont-email.me>
<b...@g...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 31 Oct 2013 17:51:05 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
posting-host="5852a8c6599269cb2cd3fd34d21b9af3";
logging-data="17632";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX18SFhc8IxF0LBkG12bUJG/G"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
In-Reply-To: <b...@g...com>
Cancel-Lock: sha1:kZaq0bYbCO3GwEig000oJ0XByHs=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2509223
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-10-31 00:50, k...@g...com pisze:
> Z tego co mi wiadomo to halony bardzo skutecznie blokują spalanie. Wręcz
uniemożliwiają je.
tak
> Halon jak przedostanie się do komórki to wygasza w niej katalityczny piecyk.
nie.
>Podejrzewam ze jak użyje się w przypadku pożaru w takich obiektach halonu ,
> to do czasu wymiany powietrza trzeba oddychać innym powietrzem, a nie
tym zmieszanym z halonem.
nie
"How safe is Halon?
Halons are low-toxicity, chemically stable compounds that have been used
for fire and explosion protection from early in the last century. Halon
has proven to be an extremely effective fire suppressant. Halon is clean
(i.e., leaves no residue) and is remarkably safe for human exposure.
Halon is a highly effective agent for firefighting in closed passenger
carrying areas. Due to its effectiveness and relatively low toxicity,
the FAA continues to recommend or require Halon extinguishers for use on
commercial aircraft.
Extensive toxicity evaluations have been compiled by nationally
recognized United States medical laboratories and institutions on Halon
1301 and Halon 1211. These evaluations have shown that Halon 1301 is the
safest extinguishing agent available, and that Halon 1211 is the second
safest. Dual Halon concentrations of about 5% by volume in air are
adequate to extinguish fires of most combustible materials."
"Unlike CO2 Halon does not displace the air out of the area where it is
dispensed. Even for the toughest fires, less than an 8% concentration of
Halon by volume is required, leaving plenty of air to use in the
evacuation process."
U.S. Department of Transportation, Federal Aviation Administration, Hand
Held Fire Extinguishers For Use in Aircraft AC 20-42C :
"If Halon 1301 extinguishers are installed in a non-ventilated,
passenger-occupied compartment, and the compartment cannot be vented,
and the occupants cannot leave if the extinguishers are discharged, then
the total Halon 1301 agent available from all the extinguishers should
not be capable of producing a concentration greater than 5 percent by
volume at 120?F (49) in the compartment. For compartments where egress
is possible within one minute, the maximum design concentration can be
10 percent by volume."
Czyli halony uważane są za bezpieczne środki i są w dalszym ciągu
zalecane do użycia w samolotach pasażerskich. Aby ugasić pożar
większości materiałów potrzebne jest stężenie halonu 5%, w najcięższych
przypadkach wystarczy 8%. W zamkniętych przedziałach z ludźmi, których
nie da się ewakuować dopuszczalne stężenie wynosi 5%, jeżeli zaś da się
ludzi ewakuować w ciągu minuty to dopuszczalne stężenie wynosi 10%.
Czyli wcale nie mało..
--
Pozdr.
Michał
Następne wpisy z tego wątku
- 31.10.13 19:51 k...@g...com
- 01.11.13 11:53 uzytkownik
- 01.11.13 15:00 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
- dziś ostatni raz
- pizza motorek
- HYUANDAI NIE POJEDZIE DALEJ! Potrzebuje PILNIE POMOCY!
- Sprężarka klimy
- Elektryczna Urszula Zielińska nawet nie wie, że pomaga Chińczykom 3XDOBITNIE
Najnowsze wątki
- 2025-11-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-07 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-11-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-11-07 Warszawa => Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-11-07 Wrocław => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-11-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-11-07 OBD2 napięcie akumulatora
- 2025-11-06 citek i GP.
- 2025-11-06 envelo - list polecony
- 2025-11-06 Ostrów Wielkopolski => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-11-06 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-11-06 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei