-
Data: 2013-10-31 19:51:30
Temat: Re: Problem techniczno-społeczny
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu czwartek, 31 października 2013 18:51:02 UTC+1 użytkownik Michał Baszyński
napisał:
> W dniu 2013-10-31 00:50, k...@g...com pisze:
>
>
>
> > Z tego co mi wiadomo to halony bardzo skutecznie blokują spalanie. Wręcz
uniemożliwiają je.
>
>
>
> tak
>
>
>
> > Halon jak przedostanie się do komórki to wygasza w niej katalityczny piecyk.
>
>
>
> nie.
>
>
>
> >Podejrzewam ze jak użyje się w przypadku pożaru w takich obiektach halonu ,
>
> > to do czasu wymiany powietrza trzeba oddychać innym powietrzem, a nie
>
> tym zmieszanym z halonem.
>
>
>
> nie
>
>
>
> "How safe is Halon?
>
> Halons are low-toxicity, chemically stable compounds that have been used
>
> for fire and explosion protection from early in the last century. Halon
>
> has proven to be an extremely effective fire suppressant. Halon is clean
>
> (i.e., leaves no residue) and is remarkably safe for human exposure.
>
> Halon is a highly effective agent for firefighting in closed passenger
>
> carrying areas. Due to its effectiveness and relatively low toxicity,
>
> the FAA continues to recommend or require Halon extinguishers for use on
>
> commercial aircraft.
>
> Extensive toxicity evaluations have been compiled by nationally
>
> recognized United States medical laboratories and institutions on Halon
>
> 1301 and Halon 1211. These evaluations have shown that Halon 1301 is the
>
> safest extinguishing agent available, and that Halon 1211 is the second
>
> safest. Dual Halon concentrations of about 5% by volume in air are
>
> adequate to extinguish fires of most combustible materials."
>
> "Unlike CO2 Halon does not displace the air out of the area where it is
>
> dispensed. Even for the toughest fires, less than an 8% concentration of
>
> Halon by volume is required, leaving plenty of air to use in the
>
> evacuation process."
>
>
>
> U.S. Department of Transportation, Federal Aviation Administration, Hand
>
> Held Fire Extinguishers For Use in Aircraft AC 20-42C :
>
> "If Halon 1301 extinguishers are installed in a non-ventilated,
>
> passenger-occupied compartment, and the compartment cannot be vented,
>
> and the occupants cannot leave if the extinguishers are discharged, then
>
> the total Halon 1301 agent available from all the extinguishers should
>
> not be capable of producing a concentration greater than 5 percent by
>
> volume at 120?F (49) in the compartment. For compartments where egress
>
> is possible within one minute, the maximum design concentration can be
>
> 10 percent by volume."
>
>
>
> Czyli halony uważane są za bezpieczne środki i są w dalszym ciągu
>
> zalecane do użycia w samolotach pasażerskich. Aby ugasić pożar
>
> większości materiałów potrzebne jest stężenie halonu 5%, w najcięższych
>
> przypadkach wystarczy 8%. W zamkniętych przedziałach z ludźmi, których
>
> nie da się ewakuować dopuszczalne stężenie wynosi 5%, jeżeli zaś da się
>
> ludzi ewakuować w ciągu minuty to dopuszczalne stężenie wynosi 10%.
>
> Czyli wcale nie mało..
>
>
>
> --
>
> Pozdr.
>
> Michał
Informację o takim działaniu halonu jakie opisałem pochodziły z czasów w których
gaśnice halonowe były w sklepach. Fajnie ze zrobili inne receptury które nie
zabijają. A tak na marginesie. W samolocie pasażerskim jak leci bardzo wysoko i
wybuchnie pożar to wystarczy okno otworzyć żeby nabrał trochę świeżego powietrza.
Samo zgaśnie.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.11.13 11:53 uzytkownik
- 01.11.13 15:00 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- trasa Londyn - Koszalin
- Kopanie Bitcoinów kosztuje 137.000 $, więcej niż cena 95.000 $
- Czyli jednak elektryki są TANIE i powszechnie dostępne dla obywateli
- Elektryki do Morskiego Oka do utylizacji
- Crash testy na publicznej drodze - 4 BMW zderzone
- pojebane Google
- dewastują Tesle
- jadę do państwa polskiego
- zachowaj odstęp
- Czy wymieniacie fotel kierowcy, gdy kupujecie używanego gruchota po prostacie
- co macie na fotelach?
- Kombinacja znaków A11 i B33?
- czy nieroby zablokują znowu Zakopiankę
- nie wyłączam silnika
- Badanie techniczne tylko automatyczne, bo obiektywne
Najnowsze wątki
- 2025-05-06 Agregat z lodówki olej
- 2025-05-06 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-05-06 Warszawa => Senior Node.js Developer (doświadczenie z framework Nest.
- 2025-05-06 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-05-06 Warszawa => IT Business Analyst (projects in the telco sector) <=
- 2025-05-06 Title: The Economics and Systemic Implications of Bitcoin: Cost, Scarcity, and the Institutional Race for Dominance .
- 2025-05-06 SMSy
- 2025-05-06 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-05-06 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-05-06 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-05-06 Gdynia => ML Ops Engineer <=
- 2025-05-06 Drobne umowy o dzielo z przeniesieniem praw autorskich
- 2025-05-06 wydobywanie Bitcoinów jest aktualnie zajęciem po prostu nieopłacalnym. Jak wynika z opublikowanych danych, średni koszt wygenerowania jednego Bitcoina wynosi ok. 137 tysięcy dolarów.
- 2025-05-06 Join Bitcoin Blockchain Nonce Global University
- 2025-05-06 Gdynia => ML Ops Engineer <=