-
X-Received: by 10.49.30.8 with SMTP id o8mr65050qeh.36.1383245490887; Thu, 31 Oct
2013 11:51:30 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.30.8 with SMTP id o8mr65050qeh.36.1383245490887; Thu, 31 Oct
2013 11:51:30 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!y3no1029248pbx.0!ne
ws-out.google.com!9ni2504qaf.0!nntp.google.com!i2no3632627qav.0!postnews.google
.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 31 Oct 2013 11:51:30 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <l4u5a9$h70$1@dont-email.me>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=188.33.206.66;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 188.33.206.66
References: <52715e40$0$2182$65785112@news.neostrada.pl>
<l4rnh3$cv9$1@speranza.aioe.org>
<f...@g...com>
<52716a15$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<l4rva4$cct$1@dont-email.me>
<b...@g...com>
<l4u5a9$h70$1@dont-email.me>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <2...@g...com>
Subject: Re: Problem techniczno-społeczny
From: k...@g...com
Injection-Date: Thu, 31 Oct 2013 18:51:30 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2509230
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 31 października 2013 18:51:02 UTC+1 użytkownik Michał Baszyński
napisał:
> W dniu 2013-10-31 00:50, k...@g...com pisze:
>
>
>
> > Z tego co mi wiadomo to halony bardzo skutecznie blokują spalanie. Wręcz
uniemożliwiają je.
>
>
>
> tak
>
>
>
> > Halon jak przedostanie się do komórki to wygasza w niej katalityczny piecyk.
>
>
>
> nie.
>
>
>
> >Podejrzewam ze jak użyje się w przypadku pożaru w takich obiektach halonu ,
>
> > to do czasu wymiany powietrza trzeba oddychać innym powietrzem, a nie
>
> tym zmieszanym z halonem.
>
>
>
> nie
>
>
>
> "How safe is Halon?
>
> Halons are low-toxicity, chemically stable compounds that have been used
>
> for fire and explosion protection from early in the last century. Halon
>
> has proven to be an extremely effective fire suppressant. Halon is clean
>
> (i.e., leaves no residue) and is remarkably safe for human exposure.
>
> Halon is a highly effective agent for firefighting in closed passenger
>
> carrying areas. Due to its effectiveness and relatively low toxicity,
>
> the FAA continues to recommend or require Halon extinguishers for use on
>
> commercial aircraft.
>
> Extensive toxicity evaluations have been compiled by nationally
>
> recognized United States medical laboratories and institutions on Halon
>
> 1301 and Halon 1211. These evaluations have shown that Halon 1301 is the
>
> safest extinguishing agent available, and that Halon 1211 is the second
>
> safest. Dual Halon concentrations of about 5% by volume in air are
>
> adequate to extinguish fires of most combustible materials."
>
> "Unlike CO2 Halon does not displace the air out of the area where it is
>
> dispensed. Even for the toughest fires, less than an 8% concentration of
>
> Halon by volume is required, leaving plenty of air to use in the
>
> evacuation process."
>
>
>
> U.S. Department of Transportation, Federal Aviation Administration, Hand
>
> Held Fire Extinguishers For Use in Aircraft AC 20-42C :
>
> "If Halon 1301 extinguishers are installed in a non-ventilated,
>
> passenger-occupied compartment, and the compartment cannot be vented,
>
> and the occupants cannot leave if the extinguishers are discharged, then
>
> the total Halon 1301 agent available from all the extinguishers should
>
> not be capable of producing a concentration greater than 5 percent by
>
> volume at 120?F (49) in the compartment. For compartments where egress
>
> is possible within one minute, the maximum design concentration can be
>
> 10 percent by volume."
>
>
>
> Czyli halony uważane są za bezpieczne środki i są w dalszym ciągu
>
> zalecane do użycia w samolotach pasażerskich. Aby ugasić pożar
>
> większości materiałów potrzebne jest stężenie halonu 5%, w najcięższych
>
> przypadkach wystarczy 8%. W zamkniętych przedziałach z ludźmi, których
>
> nie da się ewakuować dopuszczalne stężenie wynosi 5%, jeżeli zaś da się
>
> ludzi ewakuować w ciągu minuty to dopuszczalne stężenie wynosi 10%.
>
> Czyli wcale nie mało..
>
>
>
> --
>
> Pozdr.
>
> Michał
Informację o takim działaniu halonu jakie opisałem pochodziły z czasów w których
gaśnice halonowe były w sklepach. Fajnie ze zrobili inne receptury które nie
zabijają. A tak na marginesie. W samolocie pasażerskim jak leci bardzo wysoko i
wybuchnie pożar to wystarczy okno otworzyć żeby nabrał trochę świeżego powietrza.
Samo zgaśnie.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.11.13 11:53 uzytkownik
- 01.11.13 15:00 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasilanie elektryków w Polsce
- BMW
- Re: Recykling akumulatorów
- Re: Zatonął kolejny statek wiozący 800 palnych elektryków
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Gdzie kupowac aku?
- 5w30 zamiast 0w30
- Klima i samodzielne uzupełnienie
- 6,756,000 car crashes in the United States in 2019 with 36,096 fatalities.
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu z włączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Wymiana EGR
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu z włączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Re: PILNE !! Ostrzeżenie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a to są LiFePO? o niższym napięciu, stąd ryzyko zapłonu w wyniku przeładowania
- Re: Tesla z najnowszym FSD potrafi przejechać dziecko i... pojechać dalej.
- Re: lekarka podjechała pod szpital Fordem Mondeo. Przyjechała tylko na chwilę, aby przekazać panu Sebastianowi obiad. Auto miało automatyczną skrzynię biegów, pani Monika wrzuciła bieg wsteczny, zostawiła auto na chodziei najprawdopodobniej wyszła z auta,
Najnowsze wątki
- 2025-06-27 Zasilanie elektryków w Polsce
- 2025-06-27 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-06-27 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-06-27 Wrocław => Senior Android Developer (Java) <=
- 2025-06-27 Warszawa => IT Director <=
- 2025-06-27 Wrocław => Controlling systems Consultant <=
- 2025-06-27 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-06-27 BMW
- 2025-06-26 Re: Recykling akumulatorów
- 2025-06-26 Re: Recykling akumulatorów
- 2025-06-26 Inwentaryzacja budynku
- 2025-06-26 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-06-26 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-06-26 Warszawa => Specjalista rekrutacji IT <=
- 2025-06-26 Re: Zatonął kolejny statek wiozący 800 palnych elektryków