-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Date: Mon, 6 Dec 2010 16:47:45 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 74
Message-ID: <idj0j1$rsb$1@news.onet.pl>
References: <8...@4...com>
<1...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: aaci108.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1291650466 28555 83.4.60.108 (6 Dec 2010 15:47:46 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 6 Dec 2010 15:47:46 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2332258
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
news:10c9.000000d3.4cfc43c1@newsgate.onet.pl...
>> A prostownikiem .. trzeba umiec. Akurat tych do samochodow
>> zazwyczaj
>> jakos nie trzeba, bo musza byc odporne chocby na awarie
>> regulatora
>> napiecia.
>>
> Nie trzeba umieć bo to nie te czasy. Trzeba mieć prostownik
> przystosowany do
> ladowania nowoczesnych akumulatorów.
Trzeba umiec, zeby widziec ze taki prostownik trzeba :-)
> Nie moze dać napięcia większego jak
> napisali w instrukcji eksploatacji akumulatora. Z reguły nie może
> pzrekroczyć
> 15V na zaciskach akumulatora w dowolnym momencie ladowania. Ale
> to opisuje
> instrukcja obsługi. Kiedyś akumulatory ladowało się stałym
> pradem. Teraz z
> ograniczeniem napięcia. Mam prostonik z ograniczenien napiecia do
> 14,75V. On
> nigdy nie naląduje akumukatora w 100 procentach. Ale i w
> samochodzie nie jest
> naładowany nigdy w 100 procentach. 14,5V to za mało.
Zelowe akumulatory maja ograniczenie stalego napiecia do 13.8V.
> Tamten ciolek podlaczył hermetyczny akumulator do takiego
> prostownika.
Nawet te zelowe co nie dopuszczaja gazowania [bo z zelu sie trudno
gaz uwalnia] nie sa calkiem hermetyczne, tylko maja gumowe kapturki
na otworach
> iększość akumulatorów zalatwiaja użytkownicy. Nie przykręcą do
> karoserii po ladowaniu bo śrubka albo plastik sie zgubiły.
Ciekaw jestem jak to ma wplyw praktyczny.
> Jak wyjmą to podlaczą
> pod niby prostownik. Ustawią dla 50Ah 6 A i czas 10 godzin.
> Napiecie wzrośnie na
> zaciskach do 17V i jak to będzie akumulator nie hermetyczny to po
> takim zabiegu
> ma 2/3 pojemności. Oczywiście ciepły zdjęty z prostownika odpali
> bez problemu.
> Ale następnego dnia już nie bardzo.
Odpali odpali. 10h go nie zalatwi.
> To znowu go pod zarzynarke akumulatora
> podlacza. I tak po tygodniu placze jakie to kiepskie akumulatory
> robią i że
> reklamacja jest iluzoryczna. Jakoś akumulatory pracujące w
> sprawnym samochodzie
> i nie wyciagane do ladowania wytrzymuja kilka razy dluzej niz te
> zadbane i
> doladowywane.
No ale z drugiej strony - jak ci sprzedadza bubla, to tez powiedza
ze nie ich wina.
Jakis promil bubli na pewno sie zdarza.
> Wspólczesne akumulatory nie są odporne na awarie regulatora
> napięcia.
>Oczywiście na takie co powodują wzrost napięcia w instalacji.
Przez 2h sa :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.12.10 16:50 kogutek
- 06.12.10 17:11 WS
- 06.12.10 17:09 kogutek
- 06.12.10 17:34 kogutek
- 06.12.10 20:15 Czarek Daniluk
- 07.12.10 11:03 kan
- 07.12.10 11:35 Filip KK
- 07.12.10 11:41 Andrzej Lawa
- 07.12.10 11:41 Karolek
- 07.12.10 12:09 Filip KK
- 07.12.10 12:10 Filip KK
- 07.12.10 12:13 Waldek Godel
- 07.12.10 12:36 Filip KK
- 07.12.10 12:41 Waldek Godel
- 07.12.10 12:43 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
- dziś ostatni raz
- pizza motorek
Najnowsze wątki
- 2025-11-10 100 metrów odstępu od kontrmanifestacji - "prawnik" J. Kaczyński oskarża policje
- 2025-11-10 emerytura z USA
- 2025-11-10 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-10 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-11-10 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-11-10 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultant
- 2025-11-09 Węże do tlenu medycznego
- 2025-11-09 Więcej miejsca na buspasach :-)
- 2025-11-08 kable zawieraja skrobie?
- 2025-11-08 Klip testowy, jak sie to używa
- 2025-11-08 Warszawa => Senior Cloud Engineer - AWS <=
- 2025-11-08 Pewnie za malo zarabial, to sie musial odstresowac
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-11-08 Gdańsk => Senior Software Developer C++ <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei