-
Data: 2010-12-05 16:31:35
Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 05.12.2010 15:58, Filip KK pisze:
> Dokładnie, dlatego obecnych akumulatorów się NIE ŁADUJE. Nie ma takiej
> potrzeby. Przy sprawnym alternatorze taki aku pożyje 2-3 lata i trzeba
> kupić następny.
Jak chcesz tylko wymieniać to oczywiście jest to jakaś metoda. :)
Ale ładowanie małym prądem (w warunkach domowych z prostownika) dobrze
wpływa na ,,odsiarczanie'' płyt -> wzrost pojemności i mniejsze ryzyko,
że jak się za dużo na płytach/w grodziach związków siarki nazbiera to w
końcu wszystko opadnie i zewrze 2 sąsiednie płyty na stałe -> akumulator
na śmietnik.
Kolejna sprawa to kondycja akumulatora w zimie - jak jest rozładowany ->
niskie stężenie elektrolitu (siarka na płytach), w grodziach ,,prawie
sama woda'' i to po prostu zamarza/lód rozsadza -> na śmietnik. Jeśli
warunki eksploatacji (rzadka jazda, krótkie odcinki, grzanie świec w
silniku wysokoprężnym) są trudne, to zabranie raz na jakiś czas do
ciepła i podładowanie może przedłużyć czas eksploatacji wielokrotnie!
Jeśli chodzi o mnie - to reguła kciuka jest taka: mróz (-10 stopni i
mniej) -> samochód powinien raz na tydzień przejechać jednorazowo (ew. z
postojem pomiędzy) ze 30km, bo inaczej może grozić degradacja. :)
Są oczywiście różne sztuczki, które w zależności od warunków pracy można
stosować - na dobry początek można nie zazbrajać alarmu. :>
>> W akumulatorze bezobsługowym nie ma żadnych supercudownych rozwiązań,
>> które powodują, że rozłożona woda mieszka w środku w obiegu zamkniętym i
> Po pierwsze, w akumulatorach nie ma wody.
OIDP to do sucho naładowanego akumulatora (uformowane płyty, bez
elektrolitu) lało się mniej więcej 1 część stężonego kwasu siarkowego na
4 części wody destylowanej. Z tym, że ten stężony kwas siarkowy też ma
oczywiście w sobie extra trochę wody. :) To się nie zmienia niezależnie
od tego jak bardzo bezobsługowo producent nazwie swoje akumulatory.
>> I ładowanie akumulatora w
>> samochodzie zachodzi w dużo bardziej agresywnych warunkach niż pod
>> typowym prostownikiem w domu. Akumulatory się ładuje. Po to są. :)
> Czy możesz rozwinąć swoją powyższą wypowiedź? Dlaczego normalne
> ładowanie z alternatora jest agresywniejsze jak z prostownika w domu?
Alternator w samochodzie powiedzmy 80A. Instalacja (światła, dmuchawa,
cośtam) ciągnie machając łapami 40A. Akumulator może być ładowany prądem
rzędu pojedynczych dziesiątek amperów (oczywiście jest regulacja i
napięciowe zabezpieczenie przed przeładowaniem). Typowy prostownik
samochodowy ma 3A może 6A?
S.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.10 16:33 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 05.12.10 16:37 Stefan Szczygielski
- 05.12.10 16:42 Filip KK
- 05.12.10 16:49 Przembo
- 05.12.10 16:46 Filip KK
- 05.12.10 16:52 Jarek
- 05.12.10 16:55 rzymo
- 05.12.10 16:59 Filip KK
- 05.12.10 17:06 Filip KK
- 05.12.10 17:07 Filip KK
- 05.12.10 17:22 Marek P.
- 05.12.10 17:32 J.F.
- 05.12.10 17:38 J.F.
- 05.12.10 17:49 J.F.
- 05.12.10 17:50 PJ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Renault Symbioz
- OZE dały Polsce więcej prądu niż elektrownie węglowe
- Kto potrafi sprawdzić aku BMW 48V 10Ah Li-Ion do mini hybrydy, czy sprawny ?
- Wakacyjna promocja dla użytkowników samochodów ...
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Zasilanie elektryków w Polsce
- BMW
- Re: Recykling akumulatorów
- Re: Zatonął kolejny statek wiozący 800 palnych elektryków
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Gdzie kupowac aku?
- 5w30 zamiast 0w30
- Klima i samodzielne uzupełnienie
- 6,756,000 car crashes in the United States in 2019 with 36,096 fatalities.
Najnowsze wątki
- 2025-07-03 Trybik
- 2025-07-04 Renault Symbioz
- 2025-07-04 Architektura IIIRP: Wyjątkowa, a prymitywniejsza niż stodoła pod zaborami
- 2025-07-04 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-07-04 Wrocław => SAP ABAP Developer <=
- 2025-07-04 Warszawa => Mid/Senior IT Recruiter <=
- 2025-07-04 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-07-04 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-07-04 Warszawa => Specjalista wsparcia IT - analiza techniczna sprzętu IT <
- 2025-07-04 Zakrzewo => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-07-04 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-04 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-04 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-04 Warszawa => Technique IT - Hardware Configuration and Support <=
- 2025-07-04 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=