    From: "JK" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Problem z licznikiem Aprilia Mojito 125 Custom
    Date: Mon, 20 Jun 2016 22:56:11 +0200

    Użytkownik "Arni" <a...@n...spam> napisał w wiadomości
    news:<nk8v6t$2d3$1@node2.news.atman.pl>...
> [...]
    Po wymianach typu bateria, filtry ,olej jeździ jak złoto. Pozostała kosmetyka i nie
    działający licznik. Brakowało linki. Dokupiona. Potem się okazało się, że ślimak jest
    do wymiany. Wymienione, na oryginalne używki z tego modelu. Licznik ożył, przebieg
    działa normalnie, natomiast prędkościomierz nie działa jak powinien. Pokazuje max
    40km/h, przy hamowaniu wolno opada, czasem wskazówka nie wraca na stopkę przy "0".
    przyczyna może być elektryczna?

    > żeby nie było, ze jestem zgryźliwym tetrykiem to odpiszę tym razem
    > merytorycznie :)
    > Jeśli licznik przebiegu działa dobrze (zakładam że sprawdziłeś
    > wiarygodność nabijania km) to jak najbardziej sam ustrój
    > prędkościomierza może działać źle na skutek zwiększonych oporów. Wtedy
    > faktycznie wracać będzie powoli a i prędkość zaniżać będzie. Tak więc
    > kapka oleju do mechanizmów precyzyjnych na ośkę może zdziałać cuda
    >
    > --
    > Arni
    Witam.
    Taka za duża "kapka" może także zadziałać na powstanie problemu o którym piszę
    wątkotwórca.
    Po prostu zaolejenie sprzęgiełka magnetycznego i dalej mechanizmu wskazań prędkości z
    czasem potrafi skutecznie unieruchomić lub spowolnić predkościomierz - nałapie się
    syfu.
    Proponowałbym sprawdzić licznik właśnie pod tym kątem (zanieczyszczenia/zaolejenia).
    Pozdrawiam - JK