  • 1. Data: 2016-06-20 12:55:41
    Temat: Problem z licznikiem Aprilia Mojito 125 Custom
    Od: a...@g...com

    Skuter jak w temacie, 10 letni, przytargany z UK, ostatnie dwa lata nie jeżdżony. Po
    wymianach typu bateria, filtry ,olej jeździ jak złoto. Pozostała kosmetyka i nie
    działający licznik. Brakowało linki. Dokupiona. Potem się okazało się, że ślimak jest
    do wymiany. Wymienione, na oryginalne używki z tego modelu. Licznik ożył, przebieg
    działa normalnie, natomiast prędkościomierz nie działa jak powinien. Pokazuje max
    40km/h, przy hamowaniu wolno opada, czasem wskazówka nie wraca na stopkę przy "0".
    Czy długo nie działający licznik może się "zastać? Sam napęd jest ok, czy przyczyna
    może być elektryczna?
    Pozdrawiam i z góry dzięki za jakiekolwiek tropy.

  • 2. Data: 2016-06-20 16:39:24
    Od: Arni <a...@n...spam>

    W dniu 20.06.2016 o 12:55, a...@g...com pisze:
> [...]
    może być elektryczna?
    > Pozdrawiam i z góry dzięki za jakiekolwiek tropy.

    żeby nie było, ze jestem zgryźliwym tetrykiem to odpiszę tym razem
    merytorycznie :)
    Jeśli licznik przebiegu działa dobrze (zakładam że sprawdziłeś
    wiarygodność nabijania km) to jak najbardziej sam ustrój
    prędkościomierza może działać źle na skutek zwiększonych oporów. Wtedy
    faktycznie wracać będzie powoli a i prędkość zaniżać będzie. Tak więc
    kapka oleju do mechanizmów precyzyjnych na ośkę może zdziałać cuda

    --
    Arni

    SCIGACZ.PL to szambo a jego właściciel to chuj.
    Pisząc przez bramkę na newsy dostajesz na dzień dobry -50 do lansu.
    Jeśli masz zamiar o coś zapytać to poszukaj jak skonfigurować czytnik
    grup newsowych i pisz na pl.rec.motocykle.
    Jeśli nie potrafisz tego zrobić to lepiej nie pytaj wcale, poszukaj
    forum na scigacz.pl, jest ono dostosowane do Twojego IQ

  • 3. Data: 2016-06-20 22:16:45
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2016-06-20 o 16:39, Arni pisze:

    > żeby nie było, ze jestem zgryźliwym tetrykiem

    :D

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250 (były rc24/rc46/pc40/xj600/k11).
    weFAQ&v=qvj

  • 4. Data: 2016-06-20 22:56:11
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arni" <a...@n...spam> napisał w wiadomości
> [...]
    > faktycznie wracać będzie powoli a i prędkość zaniżać będzie. Tak więc
    > kapka oleju do mechanizmów precyzyjnych na ośkę może zdziałać cuda

    =========================
    Witam.
    Taka za duża "kapka" może także zadziałać na powstanie problemu o którym piszę
    wątkotwórca.
    Po prostu zaolejenie sprzęgiełka magnetycznego i dalej mechanizmu wskazań prędkości z
    czasem potrafi skutecznie unieruchomić lub spowolnić predkościomierz - nałapie się
    syfu.
    Proponowałbym sprawdzić licznik właśnie pod tym kątem (zanieczyszczenia/zaolejenia).
    Pozdrawiam - JK

  • 5. Data: 2016-06-20 23:26:57
    Od: Arni <a...@n...spam>

    W dniu 20.06.2016 o 22:56, JK pisze:

    > =========================
    > Witam.
    > Taka za duża "kapka" może także zadziałać na powstanie problemu o którym piszę
    wątkotwórca.

    kapka to nie "kapka".

    > Po prostu zaolejenie sprzęgiełka magnetycznego i dalej mechanizmu wskazań prędkości
    z czasem potrafi skutecznie unieruchomić lub spowolnić predkościomierz - nałapie się
    syfu.

    mało prawdopodobne, żeby po 10 latach używania samo się nasmarowało
    "kapką" i zaoleiło sprzęgiełko. Byc może linki brakowało dłużej i
    prędkościomierz nie chodził a w wilgotnym klimacie złapało nalot i
    przytarło się. Jeśli oględziny i przedmuchanie nie przyniosą efektów to
    kropelka smarowania powinna dać odpowiedź. Wszelkie rozbiórki tego
    delikatnego ustroju szczerze odradzam, chyba że ktoś ma uzdolnienia
    zegarmistrzowskie. Rozebrałem i złożyłem kilka liczników samochodowych
    gdzie wskaźników jest więcej więc jakieś doświadczenie mam.

  • 6. Data: 2016-06-21 13:05:36
    Od: i...@g...com

    Chodzi o mój licznik, pisze z drugiego konta.
    Zasyfienie jest o tyle prawdopodobne, że te dwa lata przestoju było pod chmurką w
    Londynie, to nie były komfortowe warunki dla wszelkich mechanizmów..

  • 7. Data: 2016-06-22 17:03:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    i...@g...com wrote:

    > Chodzi o mój licznik, pisze z drugiego konta.

    jak nie ogarniasz tak prostej rzeczy jak forum to oddaj moto do
    mechanika

    --
    BMW R1100GS '94
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2016-06-22 20:31:32
    Od: Arni <a...@n...spam>

  • 9. Data: 2016-06-22 22:38:42
    Od: i...@g...com

    W dniu środa, 22 czerwca 2016 17:03:14 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > jak nie ogarniasz tak prostej rzeczy jak forum to oddaj moto do
    > mechanika

    Naprawdę takim problemem jest, że zadając pytanie nie zauważyłem, że się na guglu nie
    przelogowałem na swoje konto? I naprawdę to świadczy o tym, żebym zamknął skrzynkę
    narzędziową na cztery spusty i oddał do okolicznego wiejskiego machera i on to zrobi
    lepiej?

    Ja wiem, że w dzisiejszych czasach warto generować jakikolwiek ruch na grupach, bo
    wygasają i to nie powoli, ale to brzmi jak nabijanie postów w dziale "Witamy",
    którego tu nie ma..

    Mimo wszystko w weekend się zajmę tym licznikiem i zdam relację czy coś się udało.
    Oczywiście napiszę ze swojego konta. Obiecuję.

  • 10. Data: 2016-06-22 23:15:46
    Od: N1 <n...@n...pl>

    W dniu 2016-06-22 o 17:03, masti pisze:
    > jak nie ogarniasz tak prostej rzeczy jak forum to oddaj moto do
    > mechanika

    To ogarnąłeś. "Forum"