eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem z niezawodnością chip-ów › Re: Problem z niezawodnością chip-ów
  • Data: 2024-03-14 16:59:00
    Temat: Re: Problem z niezawodnością chip-ów
    Od: Atlantis <m...@w...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 14.03.2024 16:02, Arnold Ziffel wrote:

    > No tak. Tylko co jak klient nie chce nowej generacji, bo stara mu
    > wystarcza?

    A klient zapłaci za równoległe rozwijanie oprogramowania na kilka
    różnych wersji platformy, a także jego optymalizację z myślą o odpalaniu
    na wariancie sprzętowym sprzed kilkunastu lat? Nie? No to klientowi
    pozostaje biblioteka gier, jakie wyszły na daną platformę. Póki co na
    szczęście nie ma problemów z uruchamianiem fizycznych wydań na sprzęcie,
    który nie jest już wspierany. Dystrybucja cyfrowa to zupełnie inna sprawa...

    Teraz i tak sytuacja dość mocno zmieniła się na lepsze, bo tak do
    siódmej generacji konsole bardzo mocno różniły się od siebie sprzętowo,
    a tworzenie gier było sztuką wymagającą znajomości sprzętu i związanych
    z nim narzędzi programistycznych. Dzisiaj zarówno Sony jak i Microsoft
    postawiły na bardziej "pecetowe" architektury, a gry powstają w kilku
    najpopularniejszych silnikach.

    > Fajnie gdyby sprzęt działał jak najdłużej, a nie zgodnie z planowanym
    > postarzaniem.

    No i właśnie w przypadku konsol do gier narracja o planowanym
    postarzaniu trochę się sypie, bo gdyby producenci chcieli, to spokojnie
    mogliby uwalić ósmą generację już kilka lat temu. Tylko najwyraźniej im
    się nie chce, bo nowe tutuły na PS4 czy XBox One ciągle wychodzą,
    chociaż z każdą chwilą jest ich coraz mniej (ale to przede wszystkim
    decyzja deweloperów, zresztą bardziej ambitnych produkcji nie dałoby się
    już upchnąć w hardwarze sprzed ponad dekady).

    No i jest jeszcze ta kwestia, że obecnie przyrost mocy obliczeniowej nie
    daje już tak spektakularnych efektów, jak kiedyś. Z chwilą przeskoku
    PSX->PS2 czy PS2->PS3 różnica w grafice była oczywista. Dzisiaj gra
    wygląda lepiej, ale żeby zobaczyć tę różnicę nieraz trzeba obejrzeć film
    z porównaniem tych samych scen. Albo liczyć FPS-y. ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: