eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblemy z tankowaniem › Re: Problemy z tankowaniem
  • Data: 2024-02-29 15:23:09
    Temat: Re: Problemy z tankowaniem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 29 Feb 2024 13:02:27 +0100, io wrote:
    > W dniu 29.02.2024 o 12:44, J.F pisze:
    >> On Thu, 29 Feb 2024 12:33:43 +0100, io wrote:
    >>> W dniu 29.02.2024 o 11:12, Adam pisze:
    >>>> Lata temu koleją przewoziło się "wszystko".
    >>>> Przez kilka pracowałem w kinie, filmy były przewożone praktycznie wyłącznie
    >>>> przesyłkami PKP. A co tydzień było tego kilka metalowych skrzyń, każda po
    >>>> 20-30 kg.
    >>>
    >>> Takie przesyłki nadal działają i chyba nie są nadmiernie drogie, ale
    >>> trzeba je sobie odebrać, czyli ten sam problem jaki dotyczy podróży
    >>> pasażerów, że jak nie mieszkają na dworcach to jeszcze muszą się jakoś
    >>> dostać do celu. Duże przesyłki, takie jak samochodu, dużo kosztują. W
    >>> efekcie paczkę lepiej wysłać do paczkomatu albo kurierem. Samochód
    >>> lawetą. A człowiek może wybrać samochód jak ma daleko z dworca. Ale
    >>> często wcale tego samochody wybierać nie musi tylko 'tak se ubzdurał'.
    >>
    >> Tak jest. Sporo towarów w kraju by się dało przetransportować koleją w
    >> kontenerach, ale jak nie mam bocznicy w zakładzie, musze zamówic
    >> cięzarówke, zawieżć na terminal, poczekac na rozładunek,
    >> po drugiej stronie odbiorca musi czuwać, aby ciezarówkę wysłać jak
    >> kolej zechce dowieźć, bo oczywiscie kary za przetrzymanie duze.
    >> Załadować, dowieżć do celu, rozładować.
    >> Na terminalu muszą być stosowne dzwigi itp.
    >>
    >> A niech sp*, jak już cięzarówka przyjedzie, to za 5h może być 400km
    >> dalej.
    >>
    >> Inaczej by to wyglądało, jakby kolej sama podstawiła kontener,
    >> odebrała po załadunku, na drugim koncu sama zawiozła do celu,
    >> i całość w sensownym czasie i za sensowną cenę ... no ale nie wygląda.
    >>
    > Ale przecież "Sporo towarów w kraju' transportuje się koleją. To jest
    > główny biznes kolei a nie transport pasażerów. Ja nie wiem jak to
    > wygląda w szczegółach, ale chyba nikt nie zmusza a firmy korzystają.

    Kolej ci chetnie przewiezie pociąg węgla.
    Albo benzyny. Albo zboża. Czy modnej ostatnio amunicji :-)
    W Hamburgu widziałem nawet pociągi pełne samochodów - nowych, na
    statek.

    Jeden kontener tez ci kolej chetnie przewiezie.

    Ale jak jestes nieduzą firmą - to patrz wyżej.

    No i w efekcie masa tirow po drogach jezdzi.

    > A
    > transport pasażerów to są różne dofinansowania. Ten bilet za 24zł bierze
    > się raczej jednak z tych dofinansowań a nie tego, że taki jest realny koszt.

    Zapewne. Ale czasy się zmieniły, i bez dofinansowania, to kolej czesto
    pociągu nie ruszy.
    Nie wiem, czy tu chodzi o cene biletu, ze za 48zl to pasazer nie
    pojedzie, czy moze o ilosc tych pasazerów i regularnosc/obłozenie.

    J.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: