  • Data: 2012-10-22 20:47:59
    Temat: Re: Programatorek USBasp jako urządzenie HID
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Kupiłem ostatnio taki mały programatorek do AVR-ów:
    > http://allegro.pl/i2677009547.html
    > Wcześniej używałem innej wersji USBasp, w większej obudowie, podpinanej do
    > komputera za pomocą kabla. Różnicę zauważyłem zaraz po włożeniu
    > programatora do portu USB. W tym starym trzeba było mu podać plik
    > sterownika. Ten zainstalował się z miejsca jako urządzenie interfejsu HID
    > (właściwie system po podłączeniu programatora widzi dwa takie urządzenia).
    > Zainstalowałem najnowsze wersje AVRdude i Burm-O-Mat, skonfigurowałem
> [...]

    Jak się pojawił jako HID to już nie było sensu nawet włączać avrdude. USBasp
    ma swój VID (0x16C0) i PID (0x05DC) i działa z konkretnym sterownikiem.
    Jeśli to, co kupiłeś ma inny VID i PID, to to po prostu nie jest USBasp, a
    przynajmnej ma zły firmware.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/