  • 71. Data: 2014-03-27 00:07:03
    Temat: Re: Programista iOS - Łódź
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tue, 25 Mar 2014 10:43:50 +0100, IDKrzych <n...@p...onet.pl>
    wrote:

    > a przepraszam co jest lepszym zastępnikiem dla Excel VBA?

    C#, Python.

    RW

  • 72. Data: 2014-03-27 00:10:12
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wed, 26 Mar 2014 19:31:34 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > I znowu nie ma ani słowa o równaniach nielinowych.

    Wyliczanie wypłaty z uwzględnieniem nadgodzin to też jest równanie
    nieliniowe.

    RW

  • 73. Data: 2014-03-27 02:28:31
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2014-03-26, g...@g...com <g...@g...com> wrote:

    > Historycznie. Wiele z tych niedostatkow zostalo juz poprawionych,

    ...w ciągu ostatnich czterech-sześciu lat, czyli już dawno po
    terminie...

    > No to prawie jak w lispie :]

    Dość blisko. Dokładnie lispowych nie będzie, bo prawie żadnego języka
    się nie zapisuje jako drzewa wyprowadzenia, jak Lispa.

    > Takich gwarancji nie daje nawet C.
    > A PHP pod tym wzgledem nigdy mnie nie zaskoczyl, chociaz robilem
    > z nim naprawde dziwne rzeczy.

    W C wiadomo, że dostęp do elementu w tablicy ma złożoność O(1). W PHP
    nie wiadomo, bo przy tej mieszance nie-wiadomo-jakiej-mapy (hasz
    z porządkiem to *nie jest* standardowa implementacja hasza) i tablicy
    nie jestem w stanie powiedzieć, że złożoność jest O(F(n)).

    > Faktycznie w dokumentacji tego nie ma, i nie sadze, zeby PHP dawal
    > gwarancje. (Jak stanowi licencja, THIS SOFTWARE IS PROVIDED
    > BY THE PHP DEVELOPMENT TEAM ``AS IS'' AND ANY EXPRESSED OR
    > IMPLIED WARRANTIES). Ale z tego co czytalem, to w praktyce
    > tak wlasnie jest implementowane, co szybki risercz wydaje
    > sie potwierdzac:
    > http://stackoverflow.com/questions/2350361/how-is-th
    e-php-array-implemented-on-the-c-level

    Czyli chcesz powiedzieć, że mam się oprzeć o nieudokumentowane
    zachowanie, które może się zmienić między patchlevelami? Naprawdę tak
    uważasz? W swoim własnym kodzie tak robisz?

    > Maja taki sam interfejs.

    Nie. W haszu nie ma pojęcia pojęcia "połowa tablicy". W haszu nie ma
    pojęcia "element 2*n+1", w każdym razie nie bez dziwnego, sztucznego
    traktowania kontenera przez programistę ("umówmy się, że nie będę
    robić X").

    > Bystry kompilator moglby sam wpasc na to, kiedy uzyc jakiej struktury
    > danych.

    W PHP nie ma bystrego kompilatora (czy tam parsera). W PHP jest
    interpreter, który jest tak głupi, że dla niego 0x0+2 = 4.
    Interpreter PHP nawet nie konstruuje drzewa wyprowadzenia, tylko
    uruchamia kod od razu w ramach akcji semantycznych.

    > A z perspektywy uzytkownika nie musi miec znaczenia, czy uzywa
    > drzewa, wektora czy haszmapy, i jezeli ktos moze tutaj cos pojeciowo
    > namieszac, to tylko sam uzytkownik.

    Dlaczego chcesz *zmuszać* użytkownika do stałego uważania jeszcze w tym
    miejscu? W PHP jest wystarczająco dużo miejsc gdzie można się potknąć.
    Dlaczego dokładać jeszcze to jedno? Bo na pewno nie dla wygody (w innych
    językach hasz i tablica są rozdzielone i *nikt* nie narzeka).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 74. Data: 2014-03-27 10:19:07
    Od: firr <p...@g...com>

    > Takich gwarancji nie daje nawet C.

    ciekawa kwestia, ogolnie nie ma gwarancji, ogolnie przy wzroscie danych cczas
    wykonania moze nawet spadac, ale warto pewnie przygladac sie jak zachowuja sie
    konkretne i popularne kody w c w przewidywalnych sytuacjach, pewnie czesc jest
    wielomianowa a czesc jest troche ponad liniowa,
    Z natury liniowe kody sa chyba jednak liniowe i nie ma chyba czegos takiego ze kazdy
    program liniowy staje sie w praktyce nieliniowy wraz ze wzrostem ilosci danych

  • 75. Data: 2014-03-27 15:00:40
    Od: g...@g...com

    W dniu czwartek, 27 marca 2014 02:28:31 UTC+1 użytkownik Stachu 'Dozzie' K. napisał:

    > ...w ciągu ostatnich czterech-sześciu lat, czyli już dawno po
    > terminie...

    A jaki byl termin?

> [...]
    > z porządkiem to *nie jest* standardowa implementacja hasza) i tablicy
    > nie jestem w stanie powiedzieć, że złożoność jest O(F(n)).

    To mowimy o czasie, czy o zlozonosci?
    Jezeli uruchamiasz cos na systemie ze stronicowaniem pamieci,
    to tracisz wszelkie gwarancje czasowe (chyba ze korzystasz z jakichs
    watkow czasu rzeczywistego). Na potrzeby praktyczne mozna uznac,
    ze w PHP czas dostepu do tablicy jest rzedu O(1)

    e-php-array-implemented-on-the-c-level

    > Czyli chcesz powiedzieć, że mam się oprzeć o nieudokumentowane
    > zachowanie, które może się zmienić między patchlevelami? Naprawdę tak
    > uważasz? W swoim własnym kodzie tak robisz?

    To zalezy, jaki problem chce rozwiazac. Ale jezeli tak niepokoi Cie kwestia
    gwarancji, to:
    1) zrodla PHPa sa dostepne, mozna sobie poczytac
    2) nie musisz robic update'u do nowszej wersji, jezeli mialyby z tego
    wynikac jakies problemy

> [...]
    > pojęcia "element 2*n+1", w każdym razie nie bez dziwnego, sztucznego
    > traktowania kontenera przez programistę ("umówmy się, że nie będę

    Tablice PHP zachowuja porzadek wprowadzania, wiec jest w nich
    pojecie "polowa tablicy". Jezeli nie masz potrzeby robic z tego
    uzytku, to mozesz ignorowac kwestie porzadku w haszach.

> [...]
    > Interpreter PHP nawet nie konstruuje drzewa wyprowadzenia, tylko
    > uruchamia kod od razu w ramach akcji semantycznych.

    To prawda. Ale to kwestia implementacji, a nie semantyki.
    (Choc akurat jezeli idzie o kwestie semantyki, to to dopiero
    jest bajzel).

> [...]
    > Dlaczego dokładać jeszcze to jedno? Bo na pewno nie dla wygody (w innych
    > językach hasz i tablica są rozdzielone i *nikt* nie narzeka).

    W PHPie nie sa rozdzielone, i tez nikt nie narzeka.
    Jezeli ktos wie, jak korzystac z haszow, poradzi osobie z tablicami PHP.
    Jezeli ktos wie, jak korzystac z tablic, tez sobie poradzi.

  • 76. Data: 2014-03-27 15:44:10
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    napisał:

    > A jaki byl termin?

    Tak z piętnaście lat temu, kiedy Python zaczął dobrze zdobywać
    popularność.

    > To mowimy o czasie, czy o zlozonosci?

    O złożoności czasowej? Ja nie chcę pisać systemu czasu rzeczywistego, ja
    chcę wiedzieć że system nie klęknie przy wzroście ilości danych.

> [...]
    > watkow czasu rzeczywistego). Na potrzeby praktyczne mozna uznac,
    > ze w PHP czas dostepu do tablicy jest rzedu O(1)

    ...z dokładnością do tego, że nie można, bo to nie jest normalna
    tablica, a nigdzie nie ma deklaracji, że tak to będzie się zachowywać.

> [...]
    > 1) zrodla PHPa sa dostepne, mozna sobie poczytac
    > 2) nie musisz robic update'u do nowszej wersji, jezeli mialyby z tego

    Jeszcze lepiej, każesz mi pilnie śleldzić wnętrzności! Może zakończmy tę
    dyskusję, bo o ile jestem tylko sysadminem, to to, co mi właśnie radzisz
    o PHP kłóci się straszliwe ze wszystkim, co wiem o pisaniu softu,
    a nawet ze zwyczajnym zdrowym rozsądkiem.

    > Tablice PHP zachowuja porzadek wprowadzania, wiec jest w nich
    > pojecie "polowa tablicy".

    Który z kluczy jest tym w "połowie tablicy"? I co to znaczy "zachowują
    porządek wprowadzania"? Jak wprowadzę klucze 9, 8, 7, to będę miał
    iterację w tej właśnie kolejności? (Co jest niedorzeczne, bo dla *tablicy*
    powinna być rosnąca.) A może w kolejności 7, 8, 9? (Co jest
    niedorzeczne, bo klucze-stringi są traktowane inaczej, zgodnie z tym co
    mówisz.) W którą stronę się nie obrócić, sytuacja do dupy, bo
    w pierwszym wyborze (mieszanie tablic z haszem) ktoś zj***ł sprawę.

    > Jezeli nie masz potrzeby robic z tego
    > uzytku, to mozesz ignorowac kwestie porzadku w haszach.

    Ale to już dawno nie jest standardowy hasz, skoro zapamiętuje kolejność
    wprowadzania kluczy. Z samego tego tytułu nie mogę nic powiedzieć
    o złożoności czasowej operacji.

    > To prawda. Ale to kwestia implementacji, a nie semantyki.

    Sam wyciągnąłeś kwestie implementacyjne. Aktualnie sprawa wygląda tak,
    że PHP ssie jak odkurzacz.

    > W PHPie nie sa rozdzielone, i tez nikt nie narzeka.

    Jak to nikt? Dużo tych, którzy znają cokolwiek więcej niż sam PHP.
    To nie jest "nikt".

    > Jezeli ktos wie, jak korzystac z haszow, poradzi osobie z tablicami PHP.
    > Jezeli ktos wie, jak korzystac z tablic, tez sobie poradzi.

    Nie ma "sobie poradzić". Ma się nie potykać *niepotrzebnie* o głupoty.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 77. Data: 2014-03-27 15:46:43
    Od: g...@g...com

    W dniu czwartek, 27 marca 2014 15:44:10 UTC+1 użytkownik Stachu 'Dozzie' K. napisał:

    > Jeszcze lepiej, każesz mi pilnie śleldzić wnętrzności! Może zakończmy tę
    > dyskusję,

    OK

  • 78. Data: 2014-03-27 19:40:29
    Od: firr <p...@g...com>

> [...]
    kazdy program liniowy staje sie w praktyce nieliniowy wraz ze wzrostem ilosci danych

    w praktyce w jakims tam kodowaniu przemyslowym chyba spotyka si ejeszcze jeden rodzaj
    opoznienia ;/ tj zwisanie albo lagowanie na jakichs zaleznych składnikach ;\ -
    przynajmniej tak mi sie to kojarzy bo w zyciu nie pisalem tego raodzaju 'programow' a
    wmoim peogramowaniu pod win32 szczesliwie wszystko jest jednak responsywne

  • 79. Data: 2014-03-30 20:14:01
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Wednesday, March 26, 2014 7:32:50 PM UTC+1, Sebastian Biały wrote:
    > Ten branch zaczał się od tego że ponoć w jakimś banku *wybrano* PHP do
    > implementacji czegoś związanego z równaniami nieliowymi w windykacji.

    To już Twoja interpretacja. :)

    w.

  • 80. Data: 2014-03-30 20:40:59
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Wednesday, March 26, 2014 7:58:22 PM UTC+1, Sebastian Biały wrote:
    > Dodatkowo sugeruje uwzględnić że kazdy z przedziałów zawiera liczbę z
    > zakresu <0,NDA> (żeby nie bylo za łatwo) którą należy w locie wyjąć z
    > odwrócenia MD5 i umozliwić działanie w O(-1) zapewniając oczywiście że
    > całość algorytmu zajmnie nie więcej jak 40 linijek co jasno pokaże jakie
    > można, kurna, argumenty na grupie zapodać, co wciskają rozmówcę w ziemię.

    Sam zacząłeś od wymyślonego przykładu z jakimś grafikiem dla sprzątaczek.
    Podałem Ci, jaki napotkasz problem *alogrytmiczny*, nawet w tak pozornie
    prostym zastosowaniu.

    > Własnie zauważyleś za złożone problemy nie mają uniwersalnych rozwiązń.

    To nie jest trudny problem, już sama klasa złożoności czasowej powinna
    sugerować, jakie jest rozwiązanie. Da się rozwiązać bez boosta,
    bez żadnej biblioteki, nawet w PHP-pie, czy javascripcie.

    > A w wątku rzecz w tym że PHP nie ma żadnych rozwiązań w standardzie,
    > nawet uniwersalnych. NAWET.

    W tym wątku była mowa, że programista PHP nic nie musi umieć.

    > W PHP? Jak to się stało że przytaczasz już dwa zadania w C++ jako
    > argument w kierunku lepszości PHP?

    W dyskusji jest pewien kontekst, bez kontekstu ciężko prowadzić rozmowę.
    Cofnij się o dwa posty wstecz i spróbuj dojść skąd przykład z wątkami.

    > A czemu nie ma? I dlaczego powinienem workaroundowac problemy braku
    > czegoś w designie tandemu apache/php/mysql?

    Bo HTTP to protokół bezstanowy. Nie ma znaczenia, czy na końcu jest PHP,
    Python, skrypt shellowy CGI, itd. - będzie dokładnie ten sam problem.

    > A kto tu twierdzi że C++ jest jakimś wzorcem?

    Jako język wieloparadygmatowy, przemysłowy, z wieloletnią historią
    i ciągle rozwijający się -- to dobre odniesienie do innych języków.

    > Powiedz że żartujesz... to idealnie pasuje do profesjonalnego systemu
    > zarządzania windykacjami w banku.

    No jeżeli rzeczywiście nie obrabia się więcej niż "200 wpisów", nie
    ma się specjalnych wymogów (czas, czy pamięć), to te uniwersalne są
    lepsze. A nawet są lepsze w tym sensie, że już działają i ktoś je
    przetestował. Ale oczywiście zgadzam się, że jeśli są szczególne
    potrzeby, to trwanie przy uniwersalnych rozwiązaniach nie jest dobre.

    > Ale jak ja mam mieć dłuższą przygode? Sugerujesz że mam się umartwiać
    > nad PHP i dopiero dostrzegać błedy po 10 latach? Miej że litość, życie
    > jest za krotkie na babranie się w g...

    Nic nie musisz, tylko wydawanie kategorycznych sądów o teraźniejszości
    na podstawie doświadczeń sprzed kilku lat jest trochę bez sensu.

    > Ustawienia phpini w apache mają wpływ na runtime PHP. Jak chcesz różne
    > to ... no cóż ...

    To są ustawienia serwera, a nie przeglądarki. Pomieszałeś. :)

    > Znaczy że były tam te krzywe rownania

    Były.

    > czy nie było i mowisz o jeszcze jednym z miliona widoku na bazę danych?

    A to też było, nie przeczę.

    w.