eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProgramowanie układów ESP32, Arduino, Raspberry Pi a interfejs USB-TTL › Re: Programowanie uk?ad?w ESP32, Arduino, Raspberry Pi a interfejs USB-TTL
  • Data: 2021-01-04 13:45:30
    Temat: Re: Programowanie uk?ad?w ESP32, Arduino, Raspberry Pi a interfejs USB-TTL
    Od: a...@m...uni.wroc.pl szukaj wiadomości tego autora

    Krystek <s...@k...art.pl> wrote:
    > Chc? sobie sprawi? tego typu kamerk?:
    > <https://www.youtube.com/watch?v=MKiITEsOwRA>
    >
    > Go?? na tym wideo przeprogramowuje uk?ad wgrywaj?c zmodyfikowany kod, by
    > mo?na by?o przy??czy? kamer? do w?asnej sieci WiFi, a nie korzysta? z
    > wbudowanej w urz?dzenie sieci WiFi z ustawion? przez producenta uk?adu
    > adresacj? IP.
    >
    > Autor filmu korzysta do wgrywania softu z komputera do uk?adu z
    > interfejsu USB-TTL UART. Planuj? zakupi? odpowiednie urz?dzonko na USB
    > do tego celu, ale takie, kt?re by?oby najbardziej funkcjonalne i w miar?
    > uniwersalne.

> [...]

    Do wiekszosci zastosowan (np. programowanie ST) wystarcza linie
    RX i TX portu szeregowego. Wtedy najprostszy konwertor z
    CH340 jet OK. Do Arduino potrzebna jest linia DTR, a nie
    wszystkie konwertory ja maja (np. moje CH340 nie). Pod
    Linuxem uzywam CH340, CP2102, CP2104, PL2303 i FTDI (raczej
    podrobka) i z zadnym nie ma problemu. Tzn. jedyny potencjaly
    problem to brak dodatkowych linii w strylu CTS czy DTR.

    Windows ma problemy z driwerami.
    --
    Waldek Hebisch