  • 1. Data: 2009-01-02 19:47:37
    Temat: Re: Projekt: hi-end'90 ?
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Jaką płytę i konkretne podzespoły wybrać żeby najdłużej to posłużyło ?

    > pozdrawiam w nostalgicznym nastroju :]

    Co prawda z wyższej (nowszej) półki, ale złożyłem sobie takie dwa komputery
    z rzeczy walających się po szafach:

    - Pentium III 833 MHz, dysk WD 8,4 GB, 192 MB RAM SDR, dźwięk AWE64 ISA,
    grafika Radeon 9200 AGP, grafika S3 Trio PCI, karta sieciowa PCI, flop,
    CD-RW LG 16x10x40.
    - Celeron 433 MHz, dysk Samsung 10 GB, 384 MB RAM SDR, dźwięk AWE64 ISA,
    grafika Riva TNT2 M64 PCI, karta sieciowa PCI, CD-ROM LG 52x.

    Wszystko robione było pod kątem Windowsa 98 z zachowaniem kompatybilności z
    grami DOS-owymi (z końca jego świetności - stąd nieograniczanie się co do
    pamięci i procesora).

    W pierwszym komputerze dwie grafiki, bo Radeon kłamie na temat swojej
    zgodności z VESĄ 2.0 (nie wiem czy to uszkodzenie karty czy "ten typ tak
    ma", bo przelutowywałem w niej był spuchnięty kondensator). Stąd druga karta
    graficzna, bardziej zgodna. Można bawić się w dwa monitory ;-) Na tym tez
    komputerze testowałem Win 3.11 po zredukowaniu RAM-u do 64 MB.

    --
    Azarien

  • 2. Data: 2009-01-02 21:10:41
    Od: "maX" <aver@_out_of_spam_interia.pl>

    Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości

> [...]
    > zgodności z VESĄ 2.0 (nie wiem czy to uszkodzenie karty czy "ten typ tak
    > ma", bo przelutowywałem w niej był spuchnięty kondensator).

    Hmm, mój R9200 (Gigabyte) miał bodaj Vese 3.0 i napewno działała 2.0
    (chodził Quake w rozdziałce 800x600)

    > Stąd druga karta graficzna, bardziej zgodna.

    S3 Trio miał chyba Vesę 1.0. Aby mieć 2.0 trzeba było użyc programowego
    emulatora. Inna rzecz że wiele gier zadowalało sie 1.0 (nawet Duke 3D)

  • 3. Data: 2009-01-03 09:35:25
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Bo to w ogóle kiepska i powolna karta była, choć chyba najtańsza z "aż" 8MB pamięci.
    JaC

    -----