    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Propozycja dla operatorow GSM
    Date: Wed, 25 Feb 2009 18:13:12 +0100

    Rozmowca napisał(a) w wiadomości: ...

    >Mam propozycje dla operatorów GSM w PL ale na swiecie takze:
    >aby dawali rabaty na połączenia tym którzy mają włączone CLIR jakieś 10%,
    >15%...
    >
    >albo np. jesli ktos ma CLIR włączone to dawać mu opłate inicjacyjną 1zł...
    >2zł... 5zł... albo nawet jeszcze więcej...

    Chyba pomylono CLIR z CLIPem. Ale nieważne.

    Może inaczej? Wrażliwym proponuję potraktować jako żart :)

    Każdy płaci (jeśli chce) za ukrycie swojego numeru dowolną kwotę
    np. SMS-em pod specjalny numer, ważne np. przez miesiąc. Wtedy
    przez miesiąc ma numer ukryty (tzn. może dowolnie sterować
    ukrywaniem numeru). Ale tylko przed tymi którzy zapłacą mniej
    lub tyle samo co on.
    To wewnątrz sieci.
    Domyślnie przychodzące spoza sieci widać wszystkie (chyba że dzwoniący
    ukryje na zasadach własnego operatora), a wychodzące poza sieć można
    ukrywać bez opłat.
    Oczywiście operatorzy mogliby się porozumieć w sprawie takich samych
    zasad.
    Kto da więcej ten widzi tych co dali mniej lub tyle samo i może (ale
    nie musi) przed nimi ukryć numer. Tych co dali więcej i ukryli nie
    widzi a ukrywanie przed nimi jest nieskuteczne.

    No i żeby nie irytować co poniektórych:
    - system dotyczy tylko nowo aktywowanych numerów (stare przystępują
    dobrowolnie)
    - 50% dochodów "z ukrywania" idzie na cele charytatywne

    Niestety nie pamiętam na jakim etapie blokowana jest prezentacja
    i na jakich zasadach jest to respektowane więc mogą być problemy
    techniczne bez porozumienia między operatorami.

    Przypominam - żart! Ale jakaś nowa taryfa z tymi zasadami czemu nie.
    Arek