  • Data: 2018-05-23 18:44:39
    Temat: Re: Propozycje obowiązkowych systemów od 2012
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .05.2018 o 23:33 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Biorę w ciemno.
    > Nawet część z tych systemów bym zamówił, gdyby każdy z nich kosztował
    > 1000 zł.
    > Ale oni chcą jeszcze więcej.

    Bo chcą abyś kupił wersję wyższą :-).
    Te cenniki są tak skonstruowane, że nie opłaca się praktycznie niczego
    "dokładać" do danej wersji wyposażenia. Oczywiście wszystko zależy od
    budżetu - ale w moim przypadku zawsze korzystniejszy był zakup wersji
    wyższej, niż "golasa" z dodatkami.

    Ja gdy przy cytrynie wybrałem sobie silnik, kolor i wersję wyposażenia
    (średnią) a później zacząłem dokładać "bajery" to mi wyszła cena o
    kilkanaście procent wyższa od dużo lepiej wyposażonej wersji exlusive. W
    wyższej wersji możesz też mieć rzeczy niedostępne w innych nawet za
    dopłatą, np. akustyczne, warstwowe szyby, lepsze wygłuszenie, lepsze
    fotele, inne zawieszenie itp.
    Z wygłuszeniem sam się raz zdziwiłem - wymieniałem fabryczne głośniki i
    pourywałem kilka spinek tapicerki drzwi. Kupuję je w ASO a sprzedawca pyta
    się o VIN aby ustalić wersję. Okazało się, że do C4GP exclusive spinki
    były z gumką (tłumiącą klekotanie przy luźnej spince) w pozostałych
    wersjach sam plastik. Wszystko oczywiście w obrębie jednego modelu auta,
    różne były jedynie wersje.

    TG