  • Data: 2011-05-25 09:48:01
    Temat: Re: Prostowanie tłumika lub kolanka.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "wsk125" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:iriigh$idq$1@news.onet.pl...

    > prostowalem tak gmola. Nie wypelnilem calego wnetrza woda - lod musi miec
    > sie gdzie rozszerzac. Lod wgniecenie ladnie wypchnal na zewnatrz,
    > rozszerzajac sie jednoczesnie w gmolu.
    >
    > Mysle, ze jesli nie pozostawisz miejsca na rozszezanie lodu i dokladnie
    > uszczelnisz rure, to po prostu zostanie rozerwana.

    Dzięki za podpowiedź. Sprubuję zalac kolanko jak piszesz.

    A co do grzania pod cisnieniem to zrobiłem eksperyment na zgniecionej
    puszcze po piance do golenia. Powietrze pod niewielkim ciśnieniem do butli i
    lutlampą gazową podgrzewałem delikatnie wgniecenie i się rozeszło ładnie.
    Oczywiście blacha tu jest sporo cieńsza więc łatwo było wyprostować.
    Gdyby komuś znowu głupie komentarze przyszły do głowy to napiszę że
    kompresor mam z reduktorem ciśnienia także działającym zwrotnie więc gdy
    ustawię na nim np. 0,5atm to w tej puszce ciśnienie po podgrzaniu nie
    wzrośnie ponad tą wartość gdyż nadmiar jest upuszczany przez małą dziurkę w
    reduktorze.
    Problem jest tylko znaleźć i dopasować odpowiedni korek do tłumika z obu
    stron tak aby uszczelnić prawidłowo, więc najpierw będę próbował z lodem lub
    z grochem.

    Marek