  • 1. Data: 2011-05-24 10:51:14
    Temat: Prostowanie tłumika lub kolanka.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Czy dałoby się wyprostować wgniecenie tłumika lub kolanka w taki sposób jak
    poniżej?
    Korkuję szczelnie i w pewny sposób jedną stronę, drugą tak samo korkuję ale
    podłączam końcówkę do węża, pompuję kompresorem kilka atmosfer powietrza do
    tłumika lub kolanka i palnikiem gazowym nagrzewam ostrożnie miejsce gdzie
    jest wklęsnięcie. Ciśnienie robi swoje i wypycha nam blachę. Oczywiście
    chrom ulega zniszczeniu ale tłumik i tak musi być chromowany.

    Marek

  • 2. Data: 2011-05-24 12:22:53
    Temat: Re: Prostowanie tłumika lub kolanka.
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > tłumika lub kolanka i palnikiem gazowym nagrzewam ostrożnie miejsce gdzie
    > jest wklęsnięcie. Ciśnienie robi swoje i wypycha nam blachę. Oczywiście
    > chrom ulega zniszczeniu ale tłumik i tak musi być chromowany.

    Kiedyś na grupie samochodowej podawano link do wideo,
    gdzie wgniecenie drzwi auta prostowano:
    - odwrócony spray ze sprężonym powietrzem (zamrażanie)
    - ogrzewanie suszarką.

    Nie wiem czy nie fake ;-)
    a i blacha na drzwiach cieńsza.
    Ale możesz być pierwszy, który przetestuje :-)

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2011-05-24 13:18:49
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    IMHO jak zagrzejesz na tyle ze blacha ci zmięknie to ci po prostu
    zrobi puuuuffffff i będzie dziura :)

    --

    morghul

  • 4. Data: 2011-05-24 13:25:05
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "morghul" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > IMHO jak zagrzejesz na tyle ze blacha ci zmięknie to ci po prostu zrobi
    > puuuuffffff i będzie dziura :)

    Może niekoniecznie? Być może lekkie podgrzewanie do czerwoności tak aby
    materiał był kowalny i precyzyjne grzać wąskim palnikiem? Muszę dorwać jakiś
    palniczek na butlę turystyczną i chyba spróbuję.

    Marek

  • 5. Data: 2011-05-24 16:08:02
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

    zatykasz, wrzucasz groch, zalewasz wodą i szybko korkujesz

  • 6. Data: 2011-05-24 17:20:49
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał

> [...]
    > tłumika lub kolanka i palnikiem gazowym nagrzewam ostrożnie miejsce gdzie jest

    Słyszales o nagrodzie Darwina?
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 7. Data: 2011-05-24 17:39:56
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Czy dałoby się wyprostować wgniecenie tłumika lub kolanka w taki sposób
    > jak poniżej?
    [...]

    Nie wiem. Ale sam widzialem jak mozna kolanko fajnie wyciagnac przy pomocy
    wody. Wlewasz, korkujesz (tylko szczelnie) i wsadzasz do zamrazarki
    najlepiej otworami do gory (kolektor sie da, z tlumikiem moze sie nie
    udac;P).

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 8. Data: 2011-05-24 19:41:48
    Od: "erg" <n...@n...pl>

    Użytkownik "morghul" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > IMHO jak zagrzejesz na tyle ze blacha ci zmięknie to ci po prostu zrobi
    > puuuuffffff i będzie dziura :)

    Przypomniala mi sie fajna "rzemieslnicza" historia.
    Znajomy z jeszcze czasow CeZetki podczas modernizacji swojej klatki
    schodowej wpadl na pomysl ze cofnie licznik gazu ze swojego mieszkania.
    Plomby juz byly zerwane prze instalatorow, wiec przystapil do dziela.
    Zdemontowal gazomierz, wkrecil w garazu w imadlo i plan byl taki ze bedzie
    dmuchac przez kilka godzin aby conieco zdjac ze stanu. Problem w tym ze nie
    mial kompresora. Mial za to odkurzacz. Podlaczyl wiec odkurzacz od strony
    zasilania gazomierza, polaczenie uszczelnil tasma klejaca i odkurzacz zostal
    wlaczony. Nie wzial tylko pod uwage ze w gazomierzu byla resztka gazu, ktory
    podcisnieniem zostal zassany do odkurzacza i dalej pomierzy szczotki a
    komutator.
    Pierdolnelo tak ze hoho. Jak opadl kurz to w rekach zostala juz tylko rura,
    a z odkurzacza obudowa..

    erg

  • 9. Data: 2011-05-24 19:57:38
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Pierdolnelo tak ze hoho. Jak opadl kurz to w rekach zostala juz tylko
    > rura, a z odkurzacza obudowa..

    lol
    az tyle tego gazu tam moglo byc? :)
    wrazenia pewnie mial przednie:)

  • 10. Data: 2011-05-25 06:29:09
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Hinek" <h...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał

    > Słyszales o nagrodzie Darwina?

    Taa. Dają takim głupcom jak ty a ci co kombinują po latach okazuje się że są
    wynalazcami.

    Marek