-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Adam Dybkowski <a...@4...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Protel - VIA vs PAD
Date: Fri, 25 Sep 2009 00:01:44 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 28
Message-ID: <h9gq80$e1k$1@news.onet.pl>
References: <h9g9kc$54r$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: aelw93.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1253829696 14388 79.191.48.93 (24 Sep 2009 22:01:36 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 24 Sep 2009 22:01:36 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <h9g9kc$54r$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:571972
[ ukryj nagłówki ]roxy pisze:
> Przez przypadek w projekcie kolega zamiast przelotek VIA na scieżkach przy
> przejściu z warstwy bottom na top i odwrotnie używał raz klasycznego PAD'a a
> raz VIA poprostu było mu to obojetne. Chciałem zapytać czy przelotki są
> jakoś inaczej wykonywane przez producenta PCB czy to tylko kwestia
> nazwiennictwa i dobrago nawyku przy projektowaniu płytek? Czy metalizacja na
> VIA jest wykonywana inaczej niż na padach?
Piszesz o padach z metalizacją, przechodzących z jednej strony płytki na
drugą (multilayer)? W takim przypadku nie ma różnicy, proces produkcji
płytki jest identyczny (wiercenie, metalizacja, trawienie). Tylko
przelotki zwykle są mniejsze niż pady bo nikt tam żadnego elementu
wciskać nie zamierza.
W wolnym czasie możesz zrobić małe doświadczenie - wygeneruj pliki do
produkcji płytek z przelotkami (o rozmiarze twoich padów) i drugi zestaw
z padami multilayer. Porównaj wydruk ścieżek (czyli to, co będzie na
kliszy po przejściu przez naświetlarnię) - będzie identyczny. Porównaj
plik wierceń - będzie identyczny. Wniosek? Płytkarnia nawet nie dowie
się, czy to były pady, czy przelotki. Chyba że w ich gestii pozostawiasz
produkcję dokumentacji.
--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/
Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.09.09 23:17 entroper
- 25.09.09 20:00 Adam Dybkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Thunderbird i dysk...
- opornosc falowa
- Bateria 9V 6F22, alkaliczna v cynkowa, samorozładowanie, bateria wysokiej trwałości do miernika
- Tani zakup z ali?
- w czasach LED komary mają ciężko
- walizka z kodami
- Rejestrator temperatur - termopara, siec
- Router LTE z możliwością zmian MTU
- Fajny film widziałem...
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-25 Re: Brawo !!! Osy chronione w Niemczech. Za usunięcie gniazda grozi mandat
- 2025-07-25 cudzoziemiec bez biletu
- 2025-07-25 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-25 Inżynierzy z prawomocnym...
- 2025-07-25 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-25 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-25 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-25 Skrobanie
- 2025-07-25 Lublin => Konsultant ds. Wdrożeń ERP (moduł FK) <=
- 2025-07-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie