    From: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Proxxon IB/E - pro?ba o opinie
    Date: Fri, 29 Oct 2010 02:24:47 -0400

    On 10/28/2010 04:25 AM, grg12 wrote:

    > Używam zestawu FBS240/E z MB140/S - do płytek drukowanych całkiem
    > wygodne (w porównaniu z robieniem tego z ręki - niebo z ziemia). Mój
    > egzemplarz MB140 miał niewielką wadę - oś prowadząca nie była równoległa
    > do kolumny i przy opuszczaniu wiertło schodziło na bok - około 0.5mm
    > przy 30mm ruchu w osi Z. Przy wierceniu płytek - bez znaczenia (są zbyt
    > cienkie żeby to zauważyć), ale że zacząłem się bawić w modelarza i
    > czasami trzeba było przewiercić coś grubszego...

    W moim tego (na szczęście) nie zauważyłem. Mam nadzieję że nie ujawni
    się później, w trakcie pracy :)

    > Mam też imadełko MS4 - IMHO bezużyteczny rupieć.

    Podobne opinie znalazłem na Amazonie. Za to ludzie polecają MF70.
    Zdecydowanie droższe, ale wygląda na porządniejsze.

    > Co do stolika - do wiercenia płytek raczej niepotrzebny, chyba że
    > przerobisz na CNC. Może się przydać przy frezowaniu otworów w obudowach
    > albo płytkach drukowanych - do metalu (nawet alu) konstrukcja MB140 jest
    > zbyt wiotka.

    Dzięki. Upewniłeś mnie w przekonaniu że mogę sobie odpuścić.

    > Jedna uwaga - jak mówi Paweł do IB/E nie da się założyć futerka, niby
    > wszystkie potrzebne wiertła da się kupić z uchwytem 3.2mm, zwykle są

    O futerku myślałem jako uchwycie do większych wierteł. Ale do małych
    wystarczą mi standardowe uchwyty.

    > na przesyłkę... Cóż - może warto się zastanowić nad FBS? Futerko ma

    Mam już IB/E :) Zdecydowałem się na nią bo wydaje się być nieco
    solidniejsza od FBS.

    pzdr.
    j.