eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Przednionapędóweczki - taranujecie...Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Date: Mon, 15 Feb 2010 01:03:42 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 33
    Message-ID: <hla317$c7a$1@news.onet.pl>
    References: <hl1m5q$1n7$1@news.task.gda.pl> <hl1kqd$8lr$1@news.interia.pl>
    <hl1o52$35q$2@news.task.gda.pl>
    <0...@4...com>
    <hl1oqe$bco$2@news.task.gda.pl> <hl9psu$ns0$1@news.onet.pl>
    <s...@t...dom.local> <hl9u1h$2os$1@news.onet.pl>
    <s...@t...dom.local>
    NNTP-Posting-Host: chello084010002016.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1266192231 12522 84.10.2.16 (15 Feb 2010 00:03:51 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Feb 2010 00:03:51 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2255440
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomek Kańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości
    news:slrnhnh0jq.duq.tom@tv2.dom.local...

    >> Hamuje tak jak tylnonapędowiec :)
    >
    > Czyli to nie zależy od FWD/RWD -:)

    Nie w tym jest rzecz.
    Chodzi o to, że tylnonapędowce mają większą siłę hamowania na tylnej osi. To
    pomaga samochodom utrzymać większa sterowność podczas hamowania. Samochody
    przednionapędowe natomiast większą siłę hamowania mają na przednie koła.
    Twój system przyhamowuje tył, czyli dokładnie robi to co tylnonapędowiec w
    trakcie hamowania po łuku.

    >> Niestety bez kontroli trakcji można także tę metodę stosować w
    >> przednionapędowcu z całym powodzeniem, tylko trzeba sie nauczyć
    >> jednocześnie
    >> dodawać gazu i hamować lewą nogą przekłądając ją ze sprzęgła na hamulec.
    >> Coniektórzy potrafią to ponoć jedną nogą tzn. trzymać palcami gaz i
    >> wciskać
    >> piętą hamulec, ale jest to dość trudna sztuka.
    >
    > Prościej użyć ręcznego.

    Prościej, ale trudniej :)
    Tzn. prościej jest użyć ręcznego, ale trudniej jest go wykorzystać, bo
    brakuje trzeciej ręki do szybkich kontr kierownicą. Po prostu źle się kręci
    kierownicą używając tylko jednej ręki, a drugą trzymając hamulec ręczny,
    który musi być kontrolowany tzn. przyhamowywany i popuszczany.
    Poza tym ręczny pomaga przy obrotach w miejscu, ale do manewrów w trakcie
    jazdy brakuje czasu, aby odbić kierownicą, szarpnąć ręczny i po chwili
    puścić, skontrować i dodać gazu. O wiele szybcie się to wykona nogą.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: