  • Data: 2018-07-05 04:44:50
    Temat: Re: Przedwojenne automaty telefoniczne
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Skałosz napisał:

    > https://pl.wiktionary.org/wiki/Ska%C5%82osz
    >
    > Skałosz (język polski)
    >
    > wymowa:
    > IPA: [.......], AS: [.......] wymowa ?/i
    >
    > znaczenia:
    >
    > rzeczownik, rodzaj męskoosobowy, nazwa własna
    >
    > (1.1) rzadkie polskie imię męskie, odpowiednik greckiego ......
    > (Petro, Piotr)

    To pewnie z czasów Oświecenia, kiedy to była moda na tłumaczenie imion
    w językach słowiańskich. I tak pojawił się Szczęsny jako odpowiednik
    Feliksa (po chorwacku jest Srećko, co tyleż samo znaczy). Zupełnie nie
    przyjął się Wilczychód, czyli Wolfgang. Ale to imię w żadnej postaci
    nie jest w naszych stronach popularne. Za to dobrze się ma Wawrzyniec
    -- inaczej Laurenty.

    Jarek

    --
    Pruski, pruski... Bo on się nazywa Pruski! Wawrzyniec Pruski! Polski dziedzic!