  • Data: 2016-03-31 13:24:15
    Temat: Re: Przeglądanie patentów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości
    >http://grab.uprp.pl/PrzedmiotyChronione/Strony%20wi
    tryny/Wyszukiwanie%20zaawansowane.aspx
    >Z tego co mnie uczyli to jak opatentuje sobie w PL to tak jakbym
    >opatentował
    >w całym cywilicowanym świecie.

    O ile wiem, to jakis glupot cie uczyli.
    1) patent z PL obowiazuje w PL - tzn tu daje ochrone i uprawnienia,
    nigdzie indziej
    2) wiele krajow na postawie patentu z PL wystawi swoj patent - o ile
    oczywiscie zawnioskujesz i zaplacisz. Ale to dziala np przez rok od
    wystawienia.
    3) glowy nie dam ... ale po uplywie powyzszego roku, to inny kraj
    moze/powinien chyba odmowic wystawienia patentu ... poniewaz wynalazek
    jest juz znany.

    Poszukaj w amerykanskim albo w googlu - jesli pomysl wartosciowy, to w
    pierwszej kolejnosci w USA opatentowali :-)

    >Z ciekawości wbiłem appel i NIC.

    A co to jest ten appel ?

    Wez jeszcze pod uwage ze to dziala w tej kolejnosci:
    pomysl -> zgloszenie -> publikacja zgloszenia -> przyznanie patentu.

    Od zgloszenia do przyznania moze pare lat minac. Wiec jesli to nowosc,
    to trzeba by po biuletynach szukac.

    J.