  • 1. Data: 2012-08-31 08:24:13
    Temat: Przetwornica DC/DC
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    Uwe=12V,Uwy=5V@2A

    Schemat (Fig.58):

    http://www.analog.com/static/imported-files/data_she
    ets/ADP2302_2303.pdf

    No i teraz pytanko. Praktycznie będę z tego szarpał nie więcej niż 1A.
    Czy mogę zastosować taki dławik? :

    http://www.tme.eu/pl/details/dlg-0504-6r8/dlawiki-sm
    d-mocy/ferrocore/#

    Prąd pracy 1.6A !!

  • 2. Data: 2012-08-31 09:18:05
    Temat: Re: Przetwornica DC/DC
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    W dniu 2012-08-31 08:24, Stachu Chebel pisze:> Uwe=12V,Uwy=5V@2A

> [...]
    ets/ADP2302_2303.pdf

    > No i teraz pytanko. Praktycznie będę z tego szarpał nie więcej niż 1A.

    Mozesz ale bedzie sie grzal albo cwierkal. A fachowo teoretycznie to
    pewnie roman zrobi ci wyklad.

  • 3. Data: 2012-08-31 09:18:52
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

> [...]
    ets/ADP2302_2303.pdf

    > No i teraz pytanko. Praktycznie będę z tego szarpał nie więcej niż 1A.

    Na pierwszy rzut oka to chyba tak, ale może byś użył wzorów ze strony 17
    i 18 katalogu do którego nas odsyłasz by to sprawdzić?
    Szczególnie wzoru na Ipeak.
    Pamiętaj że "Rated Current (A) Max" z katalogu DLG należy raczej
    rozumieć jako dopuszczalny Ipeak niż jako "Prąd pracy" jak to podaje TME.

    Jeśli to będzie 1A to możesz też spróbować SRR0603-6R8ML (Farnell). Jest
    on ekranowany, więc emisja śmieci powinna być odrobinę mniejsza.

    Oba te dławiki wyrobią się bez problemu przy 700kHz.

    --
    Pozdrawiam,
    AWa.

  • 4. Data: 2012-08-31 09:44:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Stachu,

    Friday, August 31, 2012, 8:24:13 AM, you wrote:

> [...]
    ets/ADP2302_2303.pdf
    > No i teraz pytanko. Praktycznie będę z tego szarpał nie więcej niż 1A.

    Chcesz zbudować przetwornicę czy nadajnik? Jesli przetwornicę, to
    zastosuj ekranowany dławik albo dławik na małym toroidzie. Chyba, że
    urządzenie schowasz w metalowej, uziemionej obudowie a innym
    podzespołom nie przeszkadza poziom zakłóćeń wewnątrz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2012-08-31 09:58:23
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    On 31 Sie, 09:19, "Andrzej W." <a...@w...pl> wrote:

    > Je li to b dzie 1A to mo esz te spr bowa SRR0603-6R8ML (Farnell). Jest
    > on ekranowany, wi c emisja mieci powinna by odrobin mniejsza.

    Propozycja wydaje się być sensowna. Ponadto ten dławik poza
    parametrami technicznymi jest
    jakby bardziej "twarzowy". Trochę mam obawy co do 1.2A , ale co mi
    tam.. Zrobię eksperyment, co najwyżej utopię parę zeta.

    > Oba te d awiki wyrobi si bez problemu przy 700kHz.

    Też tak sądzę, ale popytać nie zaszkodzi.

  • 6. Data: 2012-08-31 12:29:27
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    On 31 Sie, 09:18, ZeNek <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    >  > Prąd pracy 1.6A !!
    >  >
    >
    > Mozesz ale bedzie sie grzal albo cwierkal.  A fachowo teoretycznie to

    Będę w porywach pobierał max. 1A. Obyś nie miał racji!! Bo jeżeli Ty
    masz rację, to ja mam problem. Na wszelki wypadek, zgodnie z sugestią
    zapytam romana.

  • 7. Data: 2012-08-31 12:33:22
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    ZeNek napisał:

    "Mozesz ale bedzie sie grzal albo cwierkal. A fachowo teoretycznie to
    pewnie roman zrobi ci wyklad. "

    Jakie jest Twoje zdanie w kwestii ćwierkania i grzania przy obciążeniu
    max. 1A?

  • 8. Data: 2012-08-31 13:01:57
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    W dniu 2012-08-31 12:29, Stachu Chebel pisze:

> [...]
    >
    > Będę w porywach pobierał max. 1A. Obyś nie miał racji!! Bo jeżeli Ty
    > masz rację, to ja mam problem. Na wszelki wypadek, zgodnie z sugestią

    Moze zaczac "cwierkac" powyzej pradu obciazenia max dla tego dlawika
    czyli 1.6A +/- 20%, podobnie z grzaniem.

  • 9. Data: 2012-08-31 20:38:33
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 31.08.2012 10:17, Stachu Chebel wrote:

    > Ano właśnie,też mam takie obawy. Nie pisałem o tym,bo póki co
    > chciałbym uzyskać opinię
    > czy na tym dławiku i moich wymaganiach prądowych układ będzie działał
    > i czy nie będzie wpływał na globalne ocieplenie klimatu. Toroid raczej
    > odpada z powodu lenistwa. Wolałbym ekranowanego gotowca. W cytowanym
    > pdf'ie są propozycje dławików, ale są raczej ciężko osiągalne w PL. A
    > może się mylę?.. Masz jakiś konkretny typ+dostawcę do
    > zaproponowania?
    Ja używałem z tej rodziny:
    http://pl.farnell.com/jsp/search/productdetail.jsp?s
    ku=1635846
    Są malutkie, nie brzęczą, nie grzeją się za bardzo. I nie sieją w okolicy.

    Michoo

  • 10. Data: 2012-09-01 12:31:14
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-08-31 20:38, Michoo pisze:> Ja używałem z tej rodziny:
    > http://pl.farnell.com/jsp/search/productdetail.jsp?s
    ku=1635846
    > Są malutkie, nie brzęczą, nie grzeją się za bardzo. I nie sieją w
    okolicy.

    Ja ostatnio użyłem takich:
    http://www.tme.eu/pl/details/de0704-100/dlawiki-smd-
    mocy/ferrocore/#
    Wraz z LM2674 działa, czy sprawnie - nie wiem. W każdym razie żadnych
    niepożądanych efektów nie ma przy prądzie poboru 250mA, a są bardzo tanie.
    Na większe prądy są takie o wymiarach 12x12.

    Michał