  • 11. Data: 2009-07-23 21:36:03
    Temat: Re: Przewiana szyja a upały
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Ditron pisze:
    > mozesz ją rozwinąc bo nie jarzę...

    balaklawa bawelniana jak sie spocisz to sie robi mokra, jak wiatr owiewa
    taka mokra to wychladza w tym miejscu cialo duzo szybciej niz nawet gola
    szyje (bo woda odparowujac pobiera tzw. cieplo parowania).

    Byl kiedy s taki patent na w nieco chlodniejsza wode - butelke owinac
    szmata polac woda i postawic na sloncu (zeby szybko parowala).

    Nie mam co prawda wynikow pomiarow fizycznych ze coolmax zadziala
    inaczej ale w uzytkowaniu nie robi sie z niego mokra szmata wiec powinno
    byc lepiej.

    KJ

  • 12. Data: 2009-07-24 06:05:28
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Marcin N wrote:
    > Jak sobie radzicie z przewianą na motocyklu szyją?

    Nie radzimy sobie w ogóle bo nie mamy takiej.

    > Kurtki zwykle mają niski kołnierz. W ciepłe dni zakładanie
    > dodatkowego kołnierza to mordęga. Dopóki jeździ się z prędkościami
    > "miejskimi" - nie jest źle, ale po szybszej jeździe zwyczajnie
    > przeziębiają się mięśnie szyi. Macie na to jakieś rozwiązanie?

    Ja wciąż od bodajże 9 lat zakładam starą, spraną i wyblakłą chustę. Od
    jakichś 7 lat chcę kupić kołnierz ale ciągle mi coś wypada, albo
    zapominam podjechać do sklepu albo to albo tamto, więc wciąż jeżdżę w
    chuście. Jak trafię wreszcie fajny to kupię. Nigdy nie spotkałem się z
    przeziębionymi mięśniami szyi.

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 13. Data: 2009-07-24 06:06:38
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Atlobek wrote:

    > ja w upaly jezdze do pracy w krotkich spodenkach i koszulce.
    > wiem.......... ale moja sprawa ;)

    No wiesz! Leczony będziesz z moich podatków, proszę się natychmiast
    ubrać! :)

    > i jakos mnie nie przewiewa. to chyba kwestja zachartowania ;)

    Albo nawet zahartowania.

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 14. Data: 2009-07-24 06:10:16
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Marcin Gardeła" <d...@g...pl> wrote in message

    > Albo nawet zahartowania.

    Chyba jednak zachartowania - widziales kiedys charta z przeziebiona szyja?
    Ja nie... poza tym, moze sobie owija chartem (zachartowywuje) szyje i chart
    go chroni ;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 15. Data: 2009-07-24 06:55:05
    Od: scibor1 <s...@e...pl>

    On 24 Lip, 08:10, "Ivam" <f...@-...fm>
    wrote:

    > Chyba jednak zachartowania - widziales kiedys charta z przeziebiona szyja?

    ROTFL:D

    Probowalem roznych wynalazkow na szyje, bo to zwykle moj najslabszy
    punkt zdrowotny i wychodzi mi na to, ze w prawdziwe upaly najlepiej
    sie sprawdza bandana (czerwona;)), jak jest srednio cieplo (15-20
    stopni C) to pol arafatki (znaczy kupilem cala, ale ze nie moglem
    dopiac kurtki to przecialem na pol i mam dwie:D), a jak zimno to po
    prostu golf (w sensie taki sweter ze stojka;)), na niego arafatka i
    jest git.
    Inna rzecz ze od 3 lat sie nie przeziebiam. Moze sie w Skandynawii
    zaHartowalem, bo CHartow to nawet ze zdrowa szyja tam nie widzialem;P

    scibor
    czarna perla - CBF500

  • 16. Data: 2009-07-29 02:33:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin N pisze:
> [...]
    > kołnierza to mordęga. Dopóki jeździ się z prędkościami "miejskimi" - nie
    > jest źle, ale po szybszej jeździe zwyczajnie przeziębiają się mięśnie

    Dawno, dawno temu, kiedy jeszcze nie słyszano o Yamahach i innych takich
    wynalazkach, motocykliści, wzorem ówczesnych pilotów, zakładali... szalik ;)