  • Data: 2010-05-31 18:49:09
    Temat: Re: Pytanie o cache przeglądarek
    Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 31 May 2010 17:02:31 +0100, porneL napisał(a):

    > Normalnie Apache zapewnia cache'owalność statycznych plików.

    Coś mnie tknęło i zbadałem w jakimś swoim serwisie jak ładują się JS i CSS
    - zawsze status 200. Stwierdziłem więc, że coś jest nie tak jak sądziłem,
    ze powinno być. Krążąc po stronach wewnetrznych serwisu za każdym razem od
    nowa pobierane są te same skrypty.

    > Możesz użyć
    > mod_expires, żeby wydłużyć żywotność plików w cache.

    Rozważałem użycie tego modułu. Jednakże lepszym rozwiązaniem byłoby
    zmuszenie przeglądarki do cacheowania danej strony do czasu gdy plik się
    zmieni (data modyfikacji pliku) lub przynajmniej na czas jednej sesji
    przeglądarki. Przypuszczam, że dostawca hostingu nakręca w ten sposób
    transfer serwera, który jest potem rozliczany i być może trzeba poprosić o
    włączenie jakiegoś "standardowego" mechanizmu?

    mod_expires jeśli dobrze wnioskuję - pozwala jedynie na regulowanie czasu
    cach'eowania - niezależnie czy plik się zmienił czy nie w trakcie trwania
    tego czasu. Czy dobrze myślę? Jeśli tak jest, to jest to trochę protezą niż
    rozwiązaniem - ostatecznie zastosuję je.