-
Data: 2019-02-03 15:16:11
Temat: Re: Pytanie z ciekawości o budowę automatycznej skrzyni biegów z lat 50. i 60.
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-02-03 o 13:42, yabba pisze:
> W dniu 03-02-2019 o 12:33, T. pisze:
>> W dniu 2019-02-01 o 20:27, J.F. pisze:
>>> Dnia Thu, 31 Jan 2019 11:35:50 +0100, T. napisał(a):
>>>> Dziś jest elektronika, która steruje zmianą biegów w ASB. A jak to
>>>> wyglądało w skrzyniach w czasach, gdy nie było elektroniki? Coś tam
>>>> przeczytałem na Wikipedii, jak to działało. Ale może ktoś podrzuci
>>>> jakieś zdjęcie? Bo trudno mi to sobie wyobrazić, jak mechanizm
>>>> odśrodkowy może sterować zaworami w skrzyni hydrokinetycznej (a takie
>>>> wtedy były)...
>>>
>>> A czemu nie ? Juz u Watta sterowal zaworami :-)
>>> Ale akurat w tej czesci hydrokinetycznej to chyba zaworow nie bylo.
>>>
>>> Trzeba by sie przeleciec do USA i poszukac w bibliotekach, bo u nas
>>> bedzie trudno :-)
>>>
>>>
>>> Sa jeszcze takie filmy szkoleniowe
>>> https://www.youtube.com/watch?v=YKHeqHMye4k
>>>
>>> https://www.youtube.com/watch?v=SrkzaQRDtuM
>>> https://www.youtube.com/watch?v=9sPi7DEbyI0
>>>
>>>
>>> P.S. cos nowego
>>> https://youtu.be/u4kM67f_P3A
>>>
>>> J.
>>>
>> Fajne te stare filmy - tłumaczą jak krowie na rowie. Amerykanie mieli
>> łatwo... - z automatami. Ja w wojsku jeździłem (no - jechałem kilka
>> razy) starem 66 z niesynchronizowaną skrzynią biegów. To był hardcore
>> bez treningu... :-)
>
> I tu cię zadziwię. Amerykanie mieli automaty od dawna, ale tylko w
> osobówkach. W ciężarówkach pozostali w większości na etapie skrzyń
> manualnych niesynchronizowanych. Obejrzyj na YT filmy:
> https://www.youtube.com/watch?v=dickqE-zEmE
> https://www.youtube.com/watch?v=VQMTYoFeRcM
>
> Star 66 to pikuś a nie hardcore.
> https://www.youtube.com/watch?v=8lEYaTvvq4g
>
> I teraz ciekawostka o Starach. Z tego co zauważyłem, to Stary 266
> terenowe 266 miały w standardzie skrzynię synchronizowaną, a Stary 200
> cywilne skrzynię bez synchronizacji. Ale można było zrobić "swapa". :)
>
>
> yabba
No właśnie w starze 66 trzeba było zmieniać biegi z przegazowaniem. :-)
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.02.19 20:16 Tomasz Pyra
- 03.02.19 20:43 J.F.
- 04.02.19 13:57 Czarek
- 04.02.19 15:30 Janusz
- 04.02.19 18:45 T.
- 04.02.19 22:33 s...@g...com
- 05.02.19 10:25 T.
- 09.02.19 17:08 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- (Nie)typowy problem z elektrykiem
- Życie z Renault Twizy: Jak to NAPRAWDĘ wygląda
- Takim bym jeździł - Złomnik: Golf jedynka z wnętrzem od Fabii
- ostatni raz byłem na myjni
- Zimowy płyn do spryskiwania szyb
- jęczy wspomaganie
- wrzesień
- jak się kupuje elektryczny?
- jak sprawdzić czy zerwałem gwint
- Wrześniowe promocje na ładowarkach
- KIA 2025r
- Rejestracja godna elektryka
- Koniec dopłat
- Odszkodowanie
- Fwd: Uprzejmie proszę o sprostowanie nieprawdziwej informacji w art. premium
Najnowsze wątki
- 2025-10-01 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-10-01 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-10-01 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-10-01 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-10-01 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-10-01 Ciekawa mapka z BTS-ami
- 2025-09-30 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-09-30 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-09-30 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => Lead SAP PP Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => Project Manager (AI and innovation) <=
- 2025-09-30 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-09-30 Zbrodzień Ziobro zatrzymany na płycie lotnika międzynarodowego bo PRZYLECIAŁ do RP3 zostać "nielegalne doprowadzony"
- 2025-09-30 Warszawa => Starszy Konsultant SAP - obszar PP <=