-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Pytanie z ciekawości o budowę automatycznej skrzyni biegów z lat 50.
i 60.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5c52cf89$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<nwokwc6aaze0.19smt68dfs0pk$.dlg@40tude.net>
<5c56d18a$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
<q36njj$jrp$1@node2.news.atman.pl>
<5c573dfe$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Sun, 3 Feb 2019 20:43:45 +0100
Message-ID: <es879peka4ig.7lb0iets2dnd$.dlg@40tude.net>
Lines: 30
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1549223013 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 497 82.143.187.50:60518
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2366
X-Received-Body-CRC: 3120022639
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649372
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 3 Feb 2019 20:16:12 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> W dniu 2019-02-03 o 13:42, yabba pisze:
>> I tu cię zadziwię. Amerykanie mieli automaty od dawna, ale tylko w
>> osobówkach. W ciężarówkach pozostali w większości na etapie skrzyń
>> manualnych niesynchronizowanych.
> No to jest dla mnie zagadka.
> Bo w kraju w którym automaty w osobówkach były "od zawsze", w
> ciężarówkach bożkiem został wyszukiwacz biegów Eaton Fuller, o 18-tu
> niesynchronizowanych przełożeniach, dwupółkowy z półbiegami, z podwójnym
> wysprzęglaniem i hamulcem sprzęgła.
Cos tu jednak nie tak, bo skoro w wojsku ucza o automatach, to znaczy
ze je mieli.
No chyba ze nie automaty tylko przekladnie planetarne - to chyba juz
Ford T jak mial.
> Za to w Europie dokładnie odwrotnie - nadal jest wielu zwolenników
> manuala w osobówkach, z kolei w ciężarówce zazwyczaj ostatnie biegi
> jakie się zmienia rękami to te na egzaminie na prawo jazdy :)
To zaloze sie, ze z powodu zrobotyzowanych skrzyn.
Bo jakby ciezarowka miala palic 10% wiecej, to by zatrudnili fachowego
kierowce :-)
Moze ten Eaton Fuller niezawodny jest ?
A z kolei niezalezni kierowcy wola nie kupowac dziwnych wynalazkow za
wlasne pieniadze :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.19 13:57 Czarek
- 04.02.19 15:30 Janusz
- 04.02.19 18:45 T.
- 04.02.19 22:33 s...@g...com
- 05.02.19 10:25 T.
- 09.02.19 17:08 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- (Nie)typowy problem z elektrykiem
- Życie z Renault Twizy: Jak to NAPRAWDĘ wygląda
- Takim bym jeździł - Złomnik: Golf jedynka z wnętrzem od Fabii
- ostatni raz byłem na myjni
- Zimowy płyn do spryskiwania szyb
- jęczy wspomaganie
- wrzesień
- jak się kupuje elektryczny?
- jak sprawdzić czy zerwałem gwint
- Wrześniowe promocje na ładowarkach
- KIA 2025r
- Rejestracja godna elektryka
- Koniec dopłat
- Odszkodowanie
- Fwd: Uprzejmie proszę o sprostowanie nieprawdziwej informacji w art. premium
Najnowsze wątki
- 2025-10-01 Ciekawa mapka z BTS-ami
- 2025-09-30 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-09-30 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-09-30 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => Lead SAP PP Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => Project Manager (AI and innovation) <=
- 2025-09-30 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-09-30 Zbrodzień Ziobro zatrzymany na płycie lotnika międzynarodowego bo PRZYLECIAŁ do RP3 zostać "nielegalne doprowadzony"
- 2025-09-30 Warszawa => Starszy Konsultant SAP - obszar PP <=
- 2025-09-29 (Nie)typowy problem z elektrykiem
- 2025-09-29 Awaria
- 2025-09-29 Życie z Renault Twizy: Jak to NAPRAWDĘ wygląda
- 2025-09-29 Białystok => Programista Delphi <=
- 2025-09-29 Białystok => Delphi Programmer <=