  • Data: 2009-02-07 19:38:26
    Temat: Re: RAID 0 - błąd nie ma błędu?
    Od: Krzysiek <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    ja na tym RAID mam tylko system i dane tymczasowe do obróbki. Kopia
    tych danych tworzy się automatycznie na 1TB dysku gdzieś w czeluści
    mojej obudowy ;-) Dziś kończe odzysk danych z laptopa znajomej. Padł,
    nie wiem jak to powiedzieć (chyba redundncja dysku) przez różne dziwne
    wirusy jakie wykrył avast czego nie widział norton. Udało mi się
    zrobić obraz partycji D do pliku (spod DOS) bo ze względu na swoją
    konfigurację dysku nie był w stanie zatrybić żaden windows. Ktoś
    założył partycje: dysk podstawowy + partcja rozszerzona a w nej dysk
    logiczny. Podstawowy się oczywiście wysypał i gdyby był tam tylko
    system - to OK. Ale "ONA" miała wszystko na PULPICIE. Walczyłem z tym
    dwa dni, bo chciałem odzyskać, przywrócić wpisy tej partycji
    systemomej. Było tak namotane, że testdisk powiedział, że na 40GB
    dysku mam dwa dyski po 40GB + dwie partycje 17 i 23.... Ponieważ
    danych z dysku C nie udało się w żaden normalny sposób przywrócić, bo
    w pewnym momencie nawet najtwardsze programy miały ból głowy jak
    trafiły na te wesołe sektory. Pojechałem więc po bandzie, czyli użyłem
    trybu HARCORE MODE ;-) Opaliłem kompa z błyskietki, załadowałem
    testdiska, wywaliłem jednym klikiem i dwoma yes yes wszystkie wpisy
    partycji na tym dysku (zrobił się jak prosto z hurtowni). Poskładałem
    obudowe, odpaliłem Viste (Winda już nie modna), włożyłem go w kieszeń
    na USB, dalej Menadżer Dysków, utworzyłem NOWY dysk podstawowy (po
    całości) szybki format NTFS (bo taki był wcześniej). Dostałem
    oczywiście nowy, czysty sprawny napęd. Ale jak wiadomo na dysku nie
    ginie więc hardcoru część kolejna. aplikacja "photorec" z tego samego
    pakietu odzyskała już z tego dysku 84115 plików i pracuje nadal ;-) Ta
    aplikacja odzyskuje też dane z RAIDów. Więc 1, 2, 3 rellocated to
    pikuś ;-)

    -> google > testdisk