  • Data: 2023-03-23 23:13:28
    Temat: Re: RP2040 PIO
    Od: Mirek <m...@n...dev> szukaj wiadomości tego autora

    On 22.03.2023 14:38, J.F wrote:

    > Ale tu masz jeden obiekt z C do uzycia w Pythonie ...

    Coś w tym rodzaju?
    https://docs.micropython.org/en/latest/develop/exten
    dingmicropython.html

    Na chwilę obecną jednak dam sobie spokój - chyba wystarczy mi taka
    rozdzielczość jak mam teraz. Jest mniejsza tylko dwukrotnie a nie
    czterokrotnie jak wcześniej pisałem. Do tego zwiększyłem liczbę
    przesłon: transoptory mam w rozstawie 6mm, więc pierwotnie zrobiłem 12mm
    przesłonę i 12mm otwór, Okazuje się, że równie dobrze mogę zrobić 4mm
    przesłony i 4mm otwory (ale nie potrafię tego matematycznie uzasadnić
    ;)), powiększyłem trochę tarczę enkodera i jest prawie 4 razy gęściej.

    Jeszcze pozostaje precyzja wykonania tej tarczy. Sprawdzałem
    oscyloskopem i ciężko jest uzyskać idealnie symetryczny przebieg, tzn
    żeby wypełnienie było 50/50 i zbocza jednego czujnika wypadały dokładnie
    w połowie drugiego.

    --
    Mirek.