    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: RYZEN
    Date: Fri, 25 Sep 2020 23:04:56 GMT

    On 2020-09-25, Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> wrote:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 25 Sep 2020 14:33:00 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <2...@4...com>
    > od "r...@k...pl" <r...@k...pl> :

    > Na płycie masz ograniczoną ilość linii Pci-e z procesora, przykładowo
    > 24(4 idą do chipsetu i są multipleksowane). 16 linii na grafikę, 4,
    > przykładowo, do dysku SSD i... koniec z liniami bezpośrednimi(te
    > wychodzące z chipsetu są 2 albo nawet 3x wolniejsze od tych
    > bezpośrednio z procesora). Reasumując, mając Pci-e 4 podłączysz 2x
    > więcej urządzeń bezpośrednio do procesora(dyski, karty grafiki) niż na
> [...]

    To jest MZ przewaga iluzoryczna i jeśli w ogóle, to w praktyce słabo
    dostrzegalna dla jakiś 99% użytkowników. Poza tym, jak już pojawią się
    te dyski 8Gbit/s we w miarę przystępnych cenach to zapewne będziemy
    mieli pcie5 na obecnej pozycji pcie4, pcie4 będzie de facto standardem,
    a u mnie będzie pora na wymianę płyty i cpu.

    --
    Marcin