  • 1. Data: 2020-09-21 00:47:37
    Temat: RYZEN
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Cześć,
    Kto siedzi obecnie w Ryzenach?
    Który RYzen jest becnie najnowszy z tych 4-rdzeniowych?
    I który chipset jest najnowszy?
    Ponoć te najnowsze żrą mniej prądu i się mniej grzeją?
    Kompletnie tego nie ogarniam....

  • 2. Data: 2020-09-21 11:19:44
    Temat: Re: RYZEN
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2020-09-21 o 00:47, Smok Eustachy pisze:
> [...]
    > I który chipset jest najnowszy?
    > Ponoć te najnowsze żrą mniej prądu i się mniej grzeją?
    Ryzen 3 3300x to niezły wybór. Wydajność Intela I7 7700K
    Tyle że są problemy z dostępnością :)

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 3. Data: 2020-09-21 12:23:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-21, Tasiorsa <t...@p...fm> wrote:
    > Ryzen 3 3300x to niezły wybór. Wydajność Intela I7 7700K
    > Tyle że są problemy z dostępnością :)

    Co w nim jest takiego, że widzę jego cenę w paru miejscach zbliżoną do
    ceny Ryzen'a 5 3600, który jest jednak dużo szybszy przy tym samym TDP?
    Passmark podaje ceny pomiedzy 200 a 260USD (bieżaca), gdy 5 3600 200USD.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2020-09-21 18:14:10
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Co w nim jest takiego, że widzę jego cenę w paru miejscach zbliżoną do
    > ceny Ryzen'a 5 3600, który jest jednak dużo szybszy przy tym samym TDP?
    > Passmark podaje ceny pomiedzy 200 a 260USD (bieżaca), gdy 5 3600 200USD.

    ja widzę 3 699zł a 5 925zł.

  • 5. Data: 2020-09-21 18:50:29
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 21.09.2020 o 11:19, Tasiorsa pisze:
    > Ryzen 3 3300x to niezły wybór. Wydajność Intela I7 7700K
    > Tyle że są problemy z dostępnością :)

    A z tych z zintegrowaną grafiką?
    I co z płytami głównymi?

  • 6. Data: 2020-09-22 00:43:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-21, t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > ja widzę 3 699zł a 5 925zł.

    Z tymi cenami jest coś dziwnego. W tej chwili, Amazon ma 5 3600 za
    ekwiwalent 803zł, swoją kupiłem tam na początku sierpnia za 690zł. Co
    ciekawe, w tamtym czasie, można też było dostać 7 1700 (tpd 65W,
    passmark 14k6) za jakieś 510zł, oraz 5 1600x (13k1) poniej 420zł. 3
    3300x sam Amazon (usa) nie ma w tej chwili w swojej ofercie, ale
    pokazuje wielu sprzedawców z ceną ca 420zł. I weź się w tym połap.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2020-09-22 12:08:12
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    W dniu 21.09.2020 o 00:47, Smok Eustachy pisze:
> [...]
    > I który chipset jest najnowszy?
    > Ponoć te najnowsze żrą mniej prądu i się mniej grzeją?

    Jest na ten temat miliard artykułów...
    Reasumując Ryzeny bazują na mikroarchitekturze Zen, do tej pory wyszły
    dwie odsłony tej architektury, Zen i Zen 2. Obecnie czekamy na premierę
    Zen 3, która ma pojawić się za niecały miesiąc.
    Co do samych procesorów to AMD zrobiło zamieszanie i wyszły już Ryzeny
    serii 4xxx mimo, że są na architekturze Zen 2.
    W tej chwili radzę czekać na Zen 3 i procesory serii Ryzen 5xxx - nawet
    jeśli chcesz kupić starszą edycję - po premierze nowej stara stanieje.

    Co do chipsetów dla Ryzenów to OIDP są 3 serie: A, B i X - od
    najsłabszej do najmocniejszej. A w obrębie serii są numerki np. 320,
    450, 570, gdzie pierwsza cyfra im wyższa tym nowsza edycja.

    Reszta w googlu/wiki/AMD

    --
    pzdr
    Roman

  • 8. Data: 2020-09-22 15:33:33
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 22.09.2020 o 12:08, Roman Tyczka pisze:

    > Jest na ten temat miliard artykułów...

    Stare albo gupie w większości.

  • 9. Data: 2020-09-23 01:12:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 21 Sep 2020 00:47:37 +0200, w <5f67dc09$0$554$65785112@news.neostrada.pl>,
    Smok Eustachy <s...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > I który chipset jest najnowszy?
    > Ponoć te najnowsze żrą mniej prądu i się mniej grzeją?

    Bierz 3 3100 do gier, jak do pracy to 5.

  • 10. Data: 2020-09-23 01:13:55

    Mon, 21 Sep 2020 18:50:29 +0200, w
    <5f68d9d5$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>, Smok Eustachy <s...@w...pl>
    napisał(-a):

    > A z tych z zintegrowaną grafiką?

    Ryzen 5 4650G -- o ile uda się kupić :) Cena chyba z 200USD.

    > I co z płytami głównymi?

    Chipset B450. Albo 550 jeżeli planujesz rozbudowę.