  • Data: 2022-09-15 15:44:41
    Temat: Re: Radio internetowe DIY - dziwne zrywanie dźwięku
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 15.09.2022 10:09, adam13lat wrote:

    > Które RPi wybrać dzisiaj z przeznaczeniem na radio internetowe, aby nie
    > wejść w "coś starego"?

    Tak naprawdę dowolne RPi będzie dysponowało zdecydowanym zapasem mocy
    obliczeniowej, żeby poradzić sobie z odbiorem i dekodowaniem streamów
    audio z Internetu. Prototyp eMPeDoclesa zbudowany na płytce prototypowej
    działał właśnie w oparciu o pierwsze Raspberry Pi.
    Problem leży gdzie indziej - Malina posiada beznadziejne wyjście audio,
    zbudowane na wyjściach PWM układu SoC. To powoduje, że jakość dźwięku
    pozostawia sporo do życzenia. Niektórym ludziom to wystarcza i widywałem
    już takie projekty odtwarzaczy, jednak najlepiej podpiąć coś lepszego,
    choćby w formie karty na USB.
    Chociaż moim zdaniem najlepszym wyjściem jest zastosowanie jakiegoś
    przyzwoitego kodeka audio na I2S. Ja w swoim projekcie użyłem WM8731.

    Jeśli jednak miałbym polecić któryś model Maliny do takich projektów, to
    proponowałbym Raspberry Pi Zero W, czyli wersję z WiFi. Gdy zaczynałem
    składać swój projekt ta wersja nie była jeszcze dostępna i na płycie
    głównej umieściłem ENC28J60, który odpowiadał za połączenie z siecią LAN
    (Ethernet 10 Mbps). Po jakimś czasie podmieniłem RasPi na wersję "W" i
    teraz mam tam też WiFi, które działa szybciej niż oryginalny Ethernet.

    Chociaż RPi0 ma tylko jednordzeniowy procesor, to spokojnie sobie radzi
    z jednoczesnym odtwarzaniem muzyki/streamów, wyświetlaniem aplikacji
    graficznej na ekranie LCD oraz ściąganiem plików na pendrive'y (mam na
    nim odpalone skrypty, które archiwizują podcasty). Gdyby jednak jakimś
    cudem zabrakło mocy obliczeniowej, to spokojnie można podmienić na
    znacznie mocniejsze (czterordzeniowe) Raspberri Pi Zero 2 (o ile uda się
    je gdzieś kupić w dzisiejszych czasach).

    > Tak to ten sam.

    Nie wrzucałem nigdzie projektów płytek, bo jak mówiłem - dzisiaj
    zaprojektowałbym to trochę inaczej. Jeśli jednak chcesz, to mogę
    podesłać pliki. Stronę programową będziesz musiał w większości ogarnąć
    sobie sam, ale to w większości sprowadza się do zainstalowania i
    skonfigurowania istniejącego softu (MPD, sterowniki) swoja autorską
    część (GUI, WebUI) dopiero zacząłem pisać. ;)