eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaRealne perspektywy zawodowe po polskich uczelniach technicznych › Re: Realne perspektywy zawodowe po polskich uczelniach technicznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.
    POSTED!not-for-mail
    From: n...@m...invalid
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Realne perspektywy zawodowe po polskich uczelniach technicznych
    Date: Mon, 05 Dec 2011 16:36:40 +0100
    Organization: ICP News Server
    Lines: 29
    Message-ID: <jbioe8$asj$1@news.icpnet.pl>
    References: <jbi2sv$dlp$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 95.108.117.141
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icpnet.pl 1323099400 11155 95.108.117.141 (5 Dec 2011 15:36:40 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 5 Dec 2011 15:36:40 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:7.0.1) Gecko/20110929 Thunderbird/7.0.1
    In-Reply-To: <jbi2sv$dlp$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:29797
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 5.12.2011 r. 10:29, KK pisze:
    > Chciałam zasięgnąć opinii dotyczących realnych perspektyw zawodowych
    > absolwentów polskich uczelni technicznych. Pytam, ponieważ w czasie studiów
    > naopowiadano nam niestworzonych rzeczy o naszych przyszłych zarobkach,
    > natomiast po skończeniu studiów inżynierskich na AGH (automatyka i robotyka;
    > na IMIR-rze; nie mogłam ich kontynuować na poziomie magisterskim z przyczyn
    > finansowych) pomimo wysyłania aplikacji w wiele miejsc i kilku rozmowach
    > zauważyłam, że nie jestem uważana za kompetentnego pracownika. Więcej - od
    > dłuższego czasu mam problem żeby znaleźć jakąkolwiek pracę w zawodzie
    <snips />
    > Chciałam więc zapytać jak wyglądał początek kariery u innych inżynierów i w
    > związku z tym jakich błędów powinnam unikać na przyszłość.
    >
    Z twojego posta wynika, że jesteś kobietą, można wyczytać między
    wierszami niejakie rozgoryczenie. Mocno się obawiam, że kwestie
    nierówności genderowych i stereotypów mogą grać rolę. Wtedy to temat
    NTG. Choć w firmie, w której się segreguje ludzi ze względu na płeć to
    człowiek światły i tak raczej nie chciałby pracować.
    Jeżeli tylko o kwestie merytoryczne idzie, to od dawna się słyszy, że
    wiele uczelni popadło w konserwatyzm nieprzystający do przemysłu (i
    piszę to z pozycji osoby, która modele matematyczne w nauce i technice
    ceni wysoko). Prawdę pisząc, zarzuty te są tak długo powtarzane, że
    nieco powątpiewam, czy są słusznie umocowane.
    Proces gromadzenia wiedzy technicznej jest kumulatywny, więc z generacji
    na generację należy dalej postawić poprzeczkę powyżej której daje się
    uznać, że absolwent osiąga poziom wiedzy odpowiadający poprzednikom
    ("inflacja" edukacji). Rozprawia te tezy postulat /edukacji
    permanentnej/ lub /ustawicznej/ (lifelong learning). W polskich realiach
    dominuje model praktyk studenckich (nie wszystkie są ambitne).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: