  • Data: 2022-06-12 03:21:08
    Temat: Re: Redmi Note 9 pro po aktualizacji...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "trybun" t81gbg$muo$...@g...aioe.org

    > podpowiadał swojej. Idę do sklepu, oglądam telefon a gdy widzę
    > w specyfikacji parametr ROM to nieby wypadałoby mi z tym polemizować?

    W bardzo starych telefonach układowe oprogramowanie mogło być zapisane
    na/w ROMach. Smartfon niby też może mieć ROMy, ale raczej nie ma. To,
    na czym piszesz *nie może* być ROMem.

    > Zdaje się mieliśmy już kiedyś rozbieżne zdanie odnośnie opisu
    > parametrów RAMu na innej grupie?

    Być może.

    > To nic nie zmienia. W użytku dystrybucyjnym są w opisie dwa
    > rodzaje pamięci "ROM" i "RAM" i możemy się do tego dostosować
    > albo nie. Dosłowne znaczenie tych nazw jest zupełnie nieistotne.

    Telefony sprzed 30 laty mogą mieć ROMy. ;) Może to właśnie te oglądasz? ;)
    Te najnowsze mają zapisywalne flaszki. Nie mogą mieć ROMów do pisania, bo
    ROMy są tylko do czytania -- z definicji.

    Są tłoczone płyty CDDA (odpowiedniki ROMów) na których można pisać co
    najwyżej pisakiem. ;) Są też CDR -- raz można je zapisać; bywa, że
    można nawet coś dograć lub niby skasować... Są też CDRW i CDRAM...

    -=-

    Miejmy nadzieję, że świat obroni się przed (przykro mi Trybun) przygłupami...
    Rozsądni wezmą jakiekolwiek źródło wiedzy -- i sprawdzą, że ROMy nie nadają
    się do pisania. Nawet do częstego czytania tak sobie mogły nadawać się,
    dlatego ich zawartość bywała na samym początku używania urządzenia (tuż
    po uruchomieniu) kopiowana do (szybkich) RAMek...

    ROM zapisywany jest na etapie produkcji. PROM można zapisać znacznie później,
    ale to coś nadal nie zastąpi dysku -- podałem link z wyjaśnieniami...
    Dopiero flashki zastępują HDD, choć niedoskonale...

    Próbujesz burzyć porządek świata, niwelować osiągnięcia ludzkości itd...
    Rozsądni ludzie nie będą Cię naprawiali (jak ja to czynię) lecz będą
    Cię izolowali/piętnowali, gdyż promieniujesz głupotą... :) Pozostaną
    Ci przygłupy bijące brawo głupocie!

    --