  • 1. Data: 2022-05-10 11:30:36
    Temat: Re: Redmi Note 9 pro po aktualizacji...
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 07.05.2022 o 22:52, Eneuel pisze:
> [...]
    > spojrzeniem, ale nie są wygodne...
    >
    > Fizycznego włącznika używam raz na kilka miesięcy... Podobnie z
    > fizycznymi przyciskami regulującymi głośność -- wolę
    > softowe...
    >

    > -&-
    >
    > Telefon mam od listopada 2020 roku.
    >
    > Jestem zadowolony, ale miejsca na
    > ,,dysku'' jest skandalicznie mało!
    >
    > Trudno zgadnąć, jak mocno zużyła się bateryjka... Ekran ciągnie
    > najmocniej... LTE i GNSS także zżera sporo...
    >
    > Ładuję zwykłą ładowarką -- nie zależy mi na szybkości ładowania...
    >
    > Gdybym teraz kupował nowy elefon -- chyba bym celował w Poco F3

    Czyli "aktualizacyjny"  standard dla dzisiejszych urządzeń i systemów. -
    zmiana tapety. A na dodatek w aktualnym Windows taka zmiana potrafi
    ważyć kilka GB.

    A swoją drogą możesz zdradzić co Ci tak zajmuje pamięć w telefonie? Robi
    za magazyn filmów w FHD czy co?

  • 2. Data: 2022-05-19 09:10:23
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 11.05.2022 o 08:48, Eneuel pisze:
    > trybun czyta, lecz nie przyjmuje tego, co czyta...
    >
    > : możesz zdradzić co Ci tak zajmuje pamięć w telefonie?
    >
    > Pisałem wielokrotnie -- nakładka MIUI...
    >
    > : Robi za magazyn filmów w FHD czy co?
    >
    > Takim magazynem jest karta pamięci.

    Nakładka ważąca więcej niż sam system?  Pewnie nie chodzi Ci o pamięć
    ROM a o RAM?

    Tym bardziej nie rozumiem. Gdyby było możliwość to z dwu ostatnich
    telefonów oddałbym Ci połowę pamięci gratis, bo i tak ich nigdy nie
    wykorzystam. Nawet nie mam pomysła czym mógłbym je zapełnić.

  • 3. Data: 2022-05-26 12:00:32
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 24.05.2022 o 14:23, Eneuel pisze:
    > trybun kwestionuje rzeczywistość

    > Chodzi mi o tak zwany elektroniczny dysk.
    > Ani to ROM, ani RAM.

    Jak nie ROM, jak ROM?

    > Mogę Ci zapłacić niewykorzystanymi złotówkami z Nju -- zapłaciłem
    > 4 PLN za starter z fajnym numerem, przez miesiąc miałem net i
    > gadanie, wkrótce numer trzeba będzie przenieść, ale zostało tam
    > sporo z tych 4 PLN... Chyba 3.75 PLN... Możemy pohandlować...
    > ;)

    Jako że pamięć leży niewykorzystywana i się marnuje to w dobre ręce
    oddam gratis. Ja z kolei mam 26zł w PLAY i żadnej koncepcji na
    wykorzystanie. To dorobek kilkunastoletniego doładowywania a
    niewykorzystywania tego. Tak się złożyło że przez te kilkanaście lat nie
    zadzwoniłem ani nie SMSowałem z tej karty ani razu.

> [...]
    > xyx też w jednej, ale już nie w ortogonalnej...
    >
    > 4 PLN to sporo na gadanie!
    > Podobnie 64GB dysku to sporo w Xiaomi, z jego nakładką MiUi...
    >
    > RAMu mi nie brakuje na razie, ale brakowałoby, gdybym miał tylko 4GB.
    > Mam 6GB, ale GB, nie GiB.
    >
    > -&-
    >
    > Gdybym teraz chciał qpić telefon, chyba bym qpił Poco F3. Na razie
    > jestem bardzo zadowolony z Redmi Note 9 pro, choć boleśnie
    > odczuwam brak ,,dysku''.
    >
    > Poco F3 raczej nie ma slotu na kartę pamięci.
    > 128 GB ,,dysku'' to konieczne minimum, zaś 256 GG to rozsądną

    Jak moja Moto padnie to będę się rozglądał, jedno że za jakimś tanim,
    dwa - ma mieć jak najmniejszy ekran np 5, 5.5", a przynajmniej takim
    którego te wartości idą w nie długość. Taka wydłużona maszkara nigdzie
    mi nie pasuje, ani do kieszeni ani do uchwytu w aucie. Procesor, ilość
    pamięci czy firma obojętne.

  • 4. Data: 2022-05-26 18:41:17
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 26 maj 2022 o 12:00, trybun pisze:

> [...]
    > którego te wartości idą w nie długość. Taka wydłużona maszkara nigdzie
    > mi nie pasuje, ani do kieszeni ani do uchwytu w aucie. Procesor, ilość

    Wkrótce mają ruszyć ,,okulary''... ;) Będziesz miał zarazem duży ekran,
    lecz małe gabaryty... ;)

    -=-

    Na ROMie nie można swobodnie pisać -- na dysku można...
    (ROM to Read Only Memory; RAM to Random Memory)

    ROM to coś w rodzaju zeszytu -- raz zapiszesz, później już tylko
    czytasz... Niby można skasować ROM i zapisać ponownie, ale nie
    jest to swobodny zapis... W zeszycie też można wydrapać zapis...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 5. Data: 2022-05-27 18:04:03
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > czytasz... Niby można skasować ROM i zapisać ponownie, ale nie
    > jest to swobodny zapis... W zeszycie też można wydrapać zapis...

    Super, ale mógłbyś coś więcej o technologii okularów?

    ROM to nic innego jak umowna nazwa miejsca do zapisywania danych
    użytkownika.

  • 6. Data: 2022-05-27 19:45:13
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-05-26 o 12:00, trybun pisze:
> [...]
    > niewykorzystywania tego. Tak się złożyło że przez te kilkanaście lat nie
    > zadzwoniłem ani nie SMSowałem z tej karty ani razu.

    Do kiedy był termin ważności tej karty?

    --
    animka

  • 7. Data: 2022-05-28 11:09:55
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 27.05.2022 o 19:45, Animka pisze:

    > Do kiedy był termin ważności tej karty?

    Jak na razie jest wieczna, wystarczy za parę zł doładować raz na rok.

  • 8. Data: 2022-05-28 17:33:42
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    https://www.youtube.com/watch?v=l2l45rfD7CI
    > ROM to nic innego jak umowna nazwa miejsca do zapisywania danych
    > użytkownika.

    Słowa mają wartość/znaczenie. Można tworzyć nowe słowa, ale
    raczej ;) nie można kasować starych słów, więc ROM zostać
    musi *pamięcią tylko do odczytu* -- 'Read Only Memory'.

    Szanujmy pamięć przodków, którym zawdzięczamy to i owo.

    Obok słów RAM i ROM funkcjonują słowa: dysk, storage,
    pamięć masowa, karta pamięci...

    -=-

    - Kupiłem nowy samochód.
    - Ile silnik ma pedałów mechanicznych?
    - ??
    - Więc ile kW?
    - Może miałeś na myśli 'konie mechaniczne'?
    - Pedały mechaniczne -- w motoryzacji wyrażamy nimi moc.
    - Moc wyrażamy 'koniami mechanicznymi'... Lub watami...
    - Cwaniaczysz! Konie były kiedyś! Teraz są pedały...

    -=-
    Zyy (mej) ostatniej chwili:
    https://youtu.be/CgtZknjm-c8?t=765

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 9. Data: 2022-05-28 17:45:11
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    > Na ROMie nie można swobodnie pisać -- na dysku można...
    > (ROM to Read Only Memory; RAM to Random Memory)

    Random Access Memory

    I RAM jest potrzebny, i ROM, i peryferia typu storage...

    ROMem często określamy też zawartość/treść ROMu, czyli
    przykładowo 'układowe oprogramowanie' -- choćby
    operacyjny system...

    Słowo 'telefon' znaczyć może: telefoniczny aparat, telefoniczny
    numer, telefoniczną rozmowę, telefoniczną linię... Raczej nie
    może oznaczać karty ,,Moja Biedronka''... ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 10. Data: 2022-05-30 12:20:57
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    >  - Moc wyrażamy 'koniami mechanicznymi'... Lub watami...
    >  - Cwaniaczysz! Konie były kiedyś! Teraz są pedały...

    Czysta potałość z telefonów bez zewnętrznego systemu, tak wtedy
    określano pamięć - ROM. W smartfonach nie ma tej pamięci jasno
    zdefiniowanej, dużo producentów i sprzedawców posługuje się starą nazwą
    ROM. Chcesz używać swojej nazwy? Jeżeli będzie w miarę po polsku nazwana
    to bardzo chetnię i ja takiej nazwy będę używał w korespondencji z Tobą.

    Nie, szacunek to jest cos na co trzeba sobie zasłużyć, samo bycie
    przodkiem nie szacunku nie może, nie powinno gwarantować.