  • 1. Data: 2022-06-01 14:04:24
    Temat: Re: Redmi Note 9 pro po aktualizacji...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 cze 2022 o 11:12, Eneuel pisze:

    > : 25dB to mniej więcej pięćsetkrotność?

    > ~Trzystu?

    > Lepiej, że jest, bo innych odgania a ja sobie poradziłem z tym czymś...

    Pszczola i MILES przykrywały mnie ~4dB -- teraz są przykrywane przeze
    mnie ~4 dB, co daje mi stabilną łączność -- 9 przelewów z Millennium
    poszło dziś bezproblemowo; apka gazowa i elektryczna poszła; mBankowa;
    Biedronkowe trzy... Razem mam już 10 kart 'Moja Biedronka', ale
    niestety! -- tylko 9 zarejestrowanych, w tym 3 na smartfonie...
    Ta jedna męczy... ;) Trzeba zarejestrować... Wolne numery
    telefoniczne oczywiście są...

    -=-

    Początkowe mocowanie/ustawienie anten było dobre i staranne.
    Pionizowałem je z waserwagą i kierowałem, gdy anteny widziały
    się -- teraz są przesłonięte... Najpierw poprzeczny rząd niskich
    (ale zbyt wysokich) dwóch drzew, później jedno wysokie i rozłożyste,
    obok którego jest chyba jeszcze jedno... Wiem -- mam trudności
    z liczeniem tych drzew... Ale na pewno są aż dwa poprzeczne
    rzędy -- w każdym od jednego ;) drzewa do trzech... ;)
    Muszę to raz jeszcze obejrzeć...

    Później też są drzewa, ale mniej groźne...

    Przez ścianę przechodzi -- więc i przez liście przejdzie?
    Niekoniecznie -- liście są zabójcze!!!
    Zwłaszcza mokre?...

    -=-

    Pszczoła jest w ulu? -- 6dB pode mną. :) Do niedawna była od
    2dB do 4dB nade mną... Różnica 10dB to dziesięciokrotność?...

    3dB ~2*
    10dB 10*
    20dB 100*
    30dB 1000*

    -=-

    Pochylenie anten jest niepotrzebne -- raptem 1°, może aż ;) 1.2°... ;)
    Niby różnica pomiędzy parterem i 4 piętrem, lecz w istocie raptem
    ~7 metrów w pionie na ~390 metrów w poziomie, bo na Krętej hybryda
    wisi wysoko a na Pogodnej -- nisko; nadto blok na Pogodnej jest
    zbudowany wyżej niż na Krętej z uwagi na ukształtowanie terenu
    tak zwane...

    Teraz, gdy anteny nie widzą się (są przesłonięte drzewami) znacznie
    trudniej je poprawnie ustawić względem siebie... 11 lat temu zostały
    dobrze ustawione. 10 lat temu do jednej (tej z Krętej) podczepiłem
    nośną linkę noszącą przewód -- bez zmieniania ustawienia hybrydy;
    kilka lat temu przeciwniczkę (z Pogodnej) musiałem zdemontować na
    czas ocieplania, ale przy ponownym montażu nie wprowadziłem
    świadomych korekt...

    Teraz obie pochyliłem, jedną wypionowałem i lekko obróciłem -- nie
    uzyskałem tymi korektami niczego dobrego... Drugą też wypionuję
    z waserwagą -- pochylenie mogło przyokazyjnie odchylić od pionu...

    Obracanie będę musiał skorygować w oparciu o mapę -- skoro anteny nie
    widzą się, bo są starannie zasłonięte drzewami... Duże utrudnienie!

    -=-

    Póki Pszczoła i MILES za........ją ;) z takim pałerem, nikt inny nie
    wejdzie ten kanał? ;) Może jednak Pszczoła jest na zewnątrz budynku?
    Aż trudno uwierzyć, że nadaje tak mocno!!! Odbieram ją i na Krętej,
    i na Pogodnej hybrydami a smartfonem -- na kilkuset metrach uliczki
    bez nazwy...

    -=-

    Teraz najgorsze -- realna szybkość to raptem od 2 Mb/s do 3 Mb/s
    w tę i z powrotem wg Ookli... Kiedyś było 10 razy więcej i byłoby
    niemal tyle pomimo drzew, gdyby nie Pszczoła i MILES, lub gdyby
    TPlinki trzymały polaryzacyjne para_metry?...

    -=-

    Wejście na czyste kanały 5 GHz dałoby oszałamiająco dobre efekty?
    Nie wiem, jak na 5 GHz działają liście -- zwłaszcza mokre...

    Tak czy siak potrzebny mi także komórkowy net -- może nawet
    potrzebniejszy... Jest znacznie tańszy niż hybrydy... Ale
    mocniej drenuje akumulator smartfonu... I (jak widzę)
    raczej dużo :) bym go potrzebował...

    -=-

    Tenda O2 lub Tenda O4 -- to mój wstępny wybór...
    W tych miejscach, w których teraz wiszą TPlinki.
    100 Mb/s przewodowo i rzekomo 300 Mb/s bezprzewodowo.
    12dBi anteny dla O2 i 14dBi dla O4 -- te 2dB na odbiorniku
    mogą zadecydować o powodzeniu!!! Na nadajniku można po prostu
    dać o 2dB więcej, zysk anteny liczony jest w obu wypadkach, to
    znaczy i na nadawaniu, i na odbieraniu, dlatego na duże odległości
    im większy zysk anteny -- tym lepiej... Na małych odległościach rzecz
    jasna zysk przeszkadza z uwagi na kierunkowość wiąchy...

    Tenda O6 ma 16dBi w antenie i Gb/s w przewodzie, ale jest znacznie
    droższa od O2 i O4... Ma szersze kanały -- do 80 MHz dla 5 GHz.

    -=-

    Strasznie ;) dużo myślenia... Czy po ewentualnym sukcesie zmieniłbym
    wewnętrzną Tendę na lepszą? -- na razie jestem zadowolony z tego, co
    wewnątrz mam...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 2. Data: 2022-06-02 15:29:06
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 cze 2022 o 17:02, Eneuel pisze:

    > Eltrox w Białymstoku nie ma stosownych Tend... Byłem, pytałem,
    > więc wiem... Chlip, chlip...

    Będę dybał gdziekolwiek -- oby tanio i dobrze... :) Tenda AC8 jest
    na razie bardzo dobra i tania. :) Przyjechałem do Carrefoura
    z nudów -- zobaczyłem różne Tendy, w tym tą, wróciłem ,,do domu'',
    spokojnie poczytałem w necie opisy, symulacje, ponownie nawiedziłem
    sklep, kupiłem i jestem zadowolony!

    Drukarka nie ma 5 GHz -- na czas używania drukarki włączam 2.4 GHz...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 3. Data: 2022-06-02 23:03:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" t77kk8$auo$...@g...aioe.org

    > Obracanie będę musiał skorygować w oparciu o mapę -- skoro anteny nie
    > widzą się, bo są starannie zasłonięte drzewami... Duże utrudnienie!

    http://eneuel.w.duna.pl/bestia/m.png

    Połączenie kilkunastu fragmentów satelitarnej warstwy Googlastej
    mapy -- niestety zabrakło ,,materiału'' na górny prawy róg, ale
    nie jest on istotny...

    --