  • 1. Data: 2022-05-30 13:49:10
    Temat: Re: Redmi Note 9 pro po aktualizacji...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 7 May 2022 22:52:21 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > Zaktualizowała się nakładka MIUI.
    > Pojawiły się reklamy. Nie jest to koszmarny problem, ale pojawiły
    > się...

    A gdzie te reklamy?

    > Zmniejszyło się dostępne miesiące na ,,dysku'' -- do 2 GB... Czyli
    > prawie do zera... Czystki uwolniły trochę, więc mam teraz chyba
    > ze 3.3 GB... Do tego kartę pamięci... Mogę wywalić więcej
    > aplikacji... Trochę głupia sytuacja z brakiem miejsca... 64GB w
    > telefonie to nadal mało...

    Zaraz zaraz, a co tam przechowujesz?
    Bo nie chcesz chyba powiedziec, ze Xiaomi zostawia 3GB wolne z
    64.

    A pamieci ... dla jednych za malo, dla innych az za duzo.
    Co kto lubi.

    > Zmieniła się tapeta -- nie ustawiam swoich tapet od dawna...

    Xiaomi nie naciska teraz na jakies dynamiczne tapety?

    > Jeśli zgaszę ekran za pomocą Novej -- nie zdołam odblokować
    > odciskiem palca czy spojrzeniem... Tedy teraz inaczej gaszę... Do
    > tej pory wystarczyło tąpnięcie w ikonkę, teraz trzeba przytrzymać
    > przez chwilkę...

    No coz, oszczedzanie energii ma swoje wady.
    Ale "spojrzeniem" to ci chyba nie zalezy na oszczedzaniu :-)

    > Fabryczny launcher oferuje ikonkę gaszącą ekran tak, by była
    > możliwość odblokowania odciskiem palca lub spojrzeniem, ale inne
    > launchery gaszą tak, iż potrzebny jest pin lub wzór
    > itp...

    Wszystkim nie dogodzisz.

    A mial to byc otwarty system ... nie da sie zaprogramowac takich
    szczegółow wedle własnego uznania?

    > Mam też kilka innych możliwości gaszenia ekranu, po których
    > odblokowanie telefonu jest możliwe odciskiem palca czy
    > spojrzeniem, ale nie są wygodne...
    >
    > Fizycznego włącznika używam raz na kilka miesięcy... Podobnie z
    > fizycznymi przyciskami regulującymi głośność -- wolę
    > softowe...
    >
    > -&-
    >
    > Telefon mam od listopada 2020 roku.
    >
    > Jestem zadowolony, ale miejsca na
    > ,,dysku'' jest skandalicznie mało!

    To nie wiedziales, ze trzeba kupic wiekszy?

    > Trudno zgadnąć, jak mocno zużyła się bateryjka... Ekran ciągnie
    > najmocniej... LTE i GNSS także zżera sporo...

    A ja mam Redmi 9C, i oszczedne bydle jest.
    Dosc ubogie, ale oszczedne ... przynajmniej na razie.

    > Ładuję zwykłą ładowarką -- nie zależy mi na szybkości ładowania...
    > Gdybym teraz kupował nowy elefon -- chyba bym celował w Poco F3
    > 8/128 lub nawet w 8/256...

    Ja celowalem w karte pamieci i teraz jest klopot z wiekszymi niz 32GB
    :-(

    J.

  • 2. Data: 2022-05-30 17:43:18
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 30 maj 2022 o 13:49, J.F pisze:

    > A gdzie te reklamy?

    W ,,fabrycznych'' programach -- choćby w Sprzątaczu.

    > Zaraz zaraz, a co tam przechowujesz?

    Choćby aplikacje zainstalowane przeze mnie.

    > Bo nie chcesz chyba powiedziec, ze Xiaomi zostawia 3GB wolne z 64.

    Po gruntownych czystkach i wywaleniu masy apek zwiększyłem
    to do około 8 GB -- w porywach aż do 9 GB. (teraz jest 8.9)

    > A pamieci ... dla jednych za malo, dla innych az za duzo. Co kto lubi.

    Akurat (; ja ;) lubię: dobrze, dużo i tanio.
    [wolałbym rzecz jasna zupełnie inaczej: bardzo dobrze, bardzo dużo i
    bardzo tanio!]

    > Xiaomi nie naciska teraz na jakies dynamiczne tapety?

    Nacisnęło na dynDamiczne tapety pojawiające się przed odblokowaniem,
    które świadomie aprobowałem...

    Już mi wystarczy jedno tąpnięcie -- jak kiedyś.

    > No coz, oszczedzanie energii ma swoje wady.
    > Ale "spojrzeniem" to ci chyba nie zalezy na oszczedzaniu :-)

    Wyłączyłem spojrzenia...

    > Wszystkim nie dogodzisz.

    Używam Novej od 10 lat i jestem zadowolony.

    > A mial to byc otwarty system ... nie da sie zaprogramowac takich
    > szczegółow wedle własnego uznania?

    Nie grzebię się w kodzie Androida -- niewiele mam tu do napisania.

    > To nie wiedziales, ze trzeba kupic wiekszy?

    Ten był tani. :)

    > A ja mam Redmi 9C, i oszczedne bydle jest.
    > Dosc ubogie, ale oszczedne ... przynajmniej na razie.

    Nie brakuje Ci ,,dysku''? Ile masz?

    > Ja celowalem w karte pamieci i teraz jest klopot z wiekszymi niz 32GB
    > :-(

    Dlaczego? -- nie mieszczą się większe? Celuj w A1 lub
    w nawet A2 -- mają niskie czasy dostępu. V90 też mile
    widziana -- to minimalny zapis ciągły. Mam (od 3 lat)
    A1 i chyba V30, itd... Nie instaluję tam apek, by nie
    stracić dostępu do zapisu na karcie w razie padnięcia
    telefonu -- tak straciłem dostęp po padnięciu Asusa.

    -=-

    Poco F3 nęci -- ale RN9p mi wystarcza, matka nie chce smartfonu
    a dwóch naraz nie potrzebuję... Poco F3 ma ekranowe problemy,
    dlatego należy taki telefon dobrze obejrzeć podczas zakupu,
    ale w razie wpadki gwarancja obejmuje ów defekt -- ponoć
    bezproblemowo...

    -=-

    Mile widziane:
    - barometr
    - indukcyjne ładowanie
    - AMOLED
    - Galileo
    - DF/DB GNSS
    - dużo wolnego ,,dysku''
    (ponad 32 GB po zainstalowaniu wszystkich potrzebnych aplikacji)

    Ale (jak już wyżej napisałem) RN9p wystarcza mi -- w zupełności!
    Asus Max miał niezbyt ;) czuły GNSS.

    -=-

    64 Mpikseli niemal nie używam w RN9p...

    --