  • Data: 2022-06-30 08:48:00
    Temat: Re: Regulator ładowania aku 12V-12V / ogranicznik prądu
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 29 Jun 2022 23:14:44 +0200, sirapacz napisał(a):

    > Jakby ten wyrównawczy faktycznie trwał chwilę to bym olał, ale
    > wyrównywanie i ładowanie tego aku może trwać znacznie dłużej a włączone
    > urządzenia na pokładzie przyczepy (np. lodówka) obniżą rezystancję
    > układu przez co szarpną więcej przez druty... nie da rady. Musi być
    > kaganiec.

    Wyrównywanie SEM trwa kilka-kilkanaście sek. Po wyrównaniu oba aku
    pracują równolegle (z zastrzeżeniem co do różnej oporności obwodów) więc
    taka praca nie jest niczym nadzwyczajnym. Można natomiast mieć
    zastrzeżenia co do fazy uruchamiania silnika auta. Aku z przyczepy
    musiałby przez czas rozruchu oddawać prąd rzędu kilkudziesięciu A i
    napięcie w przyczepie spadało by znacznie a przewody mogły by się
    przegrzewać. Dlatego ja bym ten aku z przyczepy podłączył przez diodę
    Shottky'ego o odpowiednio dużym prądzie. Najskuteczniejsze są
    najprostsze rozwiązania :)
    --
    Jacek
    I hate haters.