    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Regulator obrotów w odkurzaczu
    Date: Fri, 10 Jan 2020 16:22:51 +0000 (UTC)
    <qva6ar$u2g$1$viktoriu@news.chmurka.net>

    viktorius <v...@i...pl> wrote:

    > Ja miałem 2 koszule flanelowe i maskę z plexi do koszenia trawy
    > zasłaniającą całą twarz. Same okulary nie wystarczały, jeden drucik wbił
    > mi się w policzek, nie czułem, w lustrze zauważyłem.

    Tak... to mi przypomina, że chyba powinienem kupić maskę :)

    > Pierwsza z gugla:
    > https://allegro.pl/oferta/polerka-samochodowa-szlifi
    erka-do-lakieru-1200w-7375825872
    > max 3500 obrotów z opcją mniej
    > Jeśli chcesz polerować coś kątówka przeznaczoną do cięcia, musisz
    > zjechać z obrotami, bo przegrzejesz materiał.
    > Szczególnie że chcesz polerować reflektor, najprawdopodobniej
    > plastikowy. Wtedy i te 3500 może być za dużo, a zepsuć łatwo i to
    > nieodwracalnie.

    Tak, to plastik. No to będę polerował z regulacją... pewnie i tak dopiero
    na wiosnę, wtedy też trochę więcej o tym poczytam (jaka pasta, jaka gąbka,
    czy tam filc, jakie obroty, itd.).

    Tak sobie teraz popatrzyłem na ceny na Allegro. Lampa (używana) od 400 zł
    do 1200 zł. Pewnie te w okolicy 400-500 zł w podobnym stanie co moja. No
    to lepiej jednak nie przegrzać :)

    > Nie sądzę, żeby wilgoć była problemem w takim domku, wystarczy
    > jakakolwiek wentylacja.

    Jest wentylacja, bo drzwi są nieszczelne. Jak zdjąłem koszulkę (zmieniałem
    ciuchy na robocze) i powisiała tak parę godzin na haczyku, to po założeniu
    była zauważalnie wilgotna.

    > Ja miałem w piwnicy gdzie zdarza się, że woda podchodzi i wszystko
    > zostawione na dłużej pokrywa sie rdzą

    No tak... to trochę gorsze warunki. Czy tam się pokrywa rdzą jeszcze nie
    wiem, bo dopiero kupiłem :) Ale woda nie podchodzi.

    > Po tej 230mm co nie przeżyła zimy, mieliśmy Celmę. Po minucie pracy
    > wentylator na wirniku szedł w strzępy, 4 razy, bo wymieniane
    > gwarancyjnie door2door. Widocznie jakaś wada tego elementu, że nie był
    > wyważony.

    Minuta... oni tego nie testowali, czy jak...

    > Ojciec zajechał 2 kosiarki żyłkowe na ogrodzie. Kupowane były nie takie
    > po 300, tylko po 700, czyli "te lepsze"
    > Po awarii tej drugiej poszedł do sklepu Stihla, poprosił o taki model,
    > co używają kosiarze trawników. Owszem, zapłacił sporo, ale ma święty
    > spokój z odpalaniem ma zimno, na gorąco, starterem, głowicami.

    Tylko znów... trzeba jakoś to wyważyć. Nie sztuka wydać dowolną ilość kasy
    na sprzęt z najwyższej półki, tylko co z tego skoro będzie używany 2x do
    roku?

    > Zależy czy wyrobiła już czas pracy w roboczominutach, czy
    > roboczogodzinach. To odróżnia sprzęt dla domu od tego profesjonalnego.
    > Kiedyś ktoś policzył, że wiertarka u klienta home pracuje rocznie 8
    > roboczominut. Wtedy może kosztować 50 złotych, bo jest liczona może na
    > 30minut pracy do pierwszej awarii. A wtedy już jest dawno po gwarancji.

    Myślę że wyrobiła. U mnie ta wkrętarka sporo pracuje (jak na warunki
    amatorskie / domowe). Zawsze jak coś robię przy motorze, samochodzie,
    czy w sumie gdziekolwiek indziej.