    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Regulator obrotów w odkurzaczu
    Date: Mon, 13 Jan 2020 15:42:04 +0000 (UTC)
    <qva6ar$u2g$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <8...@t...no1>
    <qvhktv$5el$1$viktoriu@news.chmurka.net>

    viktorius <v...@i...pl> wrote:

    > Wypolerować to jedno, ale zabezpieczyć przez ponownym zmatowieniem to
    > drugie. I to drugie jest trudniejsze.

    Albo polerować co sezon :)

    Jak zabezpieczyć?

    > Zima teraz jest (tzn ta chłodniejsza jesień), włóż tam coś, co łatwo ma
    > skorodować, to się przekonasz na wiosnę czy graty będziesz musiał
    > wywozić do domu na kolejną zimę.

    Masz rację, włożę.

    > Maszyna nie wibrowała jakoś bardziej niż zwykle, a rozpadający się
    > wentylator nie zakleszczał wirnika, był mielony przez niego. Po cięciu
    > okazywało się, że korpus dziwnie ciepły.

    Czyli nawet nie dało się zauważyć po pracy urządzenia, że zmieliło
    wentylator? Wow.

    > Na szczęście cięcia nie były na tyle długie, że wirnik nie szedł z dymem.
    > W sumie były 3 albo 4 wymiany gwarancyjne. Na tyle rzadko używaliśmy tej
    > kątówki, że potem przyszła zima. A na wiosnę jak się znów rozpadło, to
    > okazało się, że już po gwarancji. Nie mieliśmy ochoty ani czasu kopać
    > się z producentem, ze czas naprawy przedłuża gwarancję. Po prostu
    > podziękowaliśmy tej firmie, wróciliśmy do Makity.

    Nie dziwię się.

    > No i to jest ten bilans kosztów, zysków, oraz świętego spokoju. Od
    > każdego indywidualnie zależy w którą stronę pójdzie.

    Właśnie :) Z drugiej strony kątówki używam rzadziej niż wkrętarki, dużo
    rzadziej... ale też kątówka jest droższa :)

    > I oby działała jak najdłużej :)

    Spadła ostatnio z 4 metrów na ziemię (glebę). Podniosłem, działała dalej.
    I niech działa.

    > Mam wkrętarkę z Netto, zadziwiająco mocna i trwała. Okablowała ze mną
    > cały dom, przykręciła podbitkę drewnianą, kilkadziesiąt m2 płyt do
    > stelarza i nie chce się zepsuć :/

    I niech działa :)